A BMW-től csábított szakembert a Faraday Future
A Faraday Future-nél komolyan veszik a kitűzött célt: a Tesla megszorongatását. A múlt hónapban a Pikes Peak-i hegyi felfutón tartottak erődemonstrációt, közben pedig igyekeznek magukhoz édesgetni a lehető legjobb szakembereket is. Most a BMW-től igazoltak.
Ezúttal Ulrich Kranzra vetették ki hálójukat – sikerrel. Az 59 éves szakember 2008 óta a bajorok elektromos mobilitási szekcióját, az i részleget irányította, így komoly tapasztalattal rendelkezik a villanyautózás terén. Kranz a váltás okaként azt említette, hogy motiválja a közös munka a Faraday Future-nél dolgozó kollégáival. Ezen kívül pedig az innovatív gondolkodásmód is vonzotta.
„Olyan vállalatnál szerettem volna dolgozni, ahol száz százalékig a jövőre koncentrálnak, nemcsak egy-egy újabb villanyautó bemutatására” - fogalmazott Kranz. Rövidtávú célként az FF91 sorozatgyártásának beindítását tűzte ki, hosszabb távon pedig a Faraday Future szemléletmódját szeretné mélyebben elültetni az autóiparban – ez lényegében az elektromos autók és az összekapcsolhatóság egyre szélesebb körű elterjesztését jelentené. Emellett pedig az autók tulajdonlási modelljét is megreformálnák, szerintük a megosztás a jövő.
Kranz egyébként merészet lépett azzal, hogy a BMW-t elhagyta a Faraday Future kedvéért. Alig több mint egy fél éve ugyanis nagyon sok volt a bizonytalanság még a cég fennmaradása körül is. Ennek egyértelmű oka a pénzhiány volt, amiért olyan szakemberek is leléptek, mint Marco Mattiacci vagy éppen Jörg Sommer. Előbbi a Ferrarinál szerzett Forma-1-es tapasztalatokat, utóbbi a Volkswagentől vált el a Faraday Future miatt.