Veszélyes játékot játszik a Ford az Egyesült Államokban. Az amerikai gyártó kérelemmel fordult az NHTSA-hoz (a helyi közlekedési hatósághoz), hogy elkerülhessen egy 2,5 millió autót érintő visszahívást.
Az NHTSA azért utasította a Fordot két és félmillió autójának visszahívására, mert azokat feltehetőleg problémás Takata légzsákokkal szerelték fel. A hatóság tesztjei szerint a 2007 és 2012 között gyártott járművek vezetőoldali légzsákja lehet hibás, adott esetben halálos sérülést is okozhat.
A Ford azonban cáfol, és arra kérik az NHTSA-t, hogy folytassák a vizsgálatokat. Sőt, nemcsak ők, hanem a Mazda is ilyen kéréssel fordult a hatóságokhoz. A japán gyártónak egyébként hatezer autója érintett, ezek a Ford Ranger alapjaira épülő, B-sorozatú modellek.
Mindeközben a Nissan egészen másként fogadta az utasításokat. Nekik 627 ezer autót kell visszarendelniük, és azt mondják, igyekeznek a lehető legkörültekintőbben eljárni az akció során. Kérdés, a Ford mennyire folytat hazárdjátékot az ellenállással – a hibás Takata légzsákok világszerte 17 ember életét követelték, és 180-szor okoztak sérülést.