Extrém csendes utastérrel érkezett az új Rolls-Royce Phantom
Audi A8: élet a lézerlámpa mögött
Mit tud az Audi A8 technikája? Létezik, hogy nehezebb az elődjénél? És tényleg jobban vezeti magát, mint a Tesla?
A lehető legcsendesebb utastérrel, alumínium platformmal és a kortársakhoz felzárkóztatott extrákkal jön a nyolcadik generációs Phantom. Tizennégy év után újul meg a Rolls-Royce csúcsmodellje.

Pakolhatnak bele annyi extrát, amennyit a kor elbír, a nyolcadik generációs Phantomra valószínű egy dologról emlékszik majd az utókor: ez az első Rolls, ami a márka új, alumínium platformján áll. Övé lett az úttörő szerep, ugyanezt az alapot használja majd ugyanis a jövőben valamennyi Rolls a Ghosttól a Wraith-en át a Dawnig. Sőt, a márka első SUV-ja, a Cullinan is ezen állhat majd. A Phantom azonban hiába kapott új platformot maga alá és lett rövidebb, az extrákkal és a plusz szigeteléssel tömege így is felment 2625 kilogrammra 2550-ről. Ha már a számok: az új platformmal 30 százalékkal lett merevebb, mint elődje volt.
Nyolc milliméterrel lett magasabb a hetedik generációnál, 29-cel szélesebb, ugyanakkor 77 millimétert összement hosszban (így is 5,76 méteres). Úgy fest, hosszban már elérték a felesleges luxus szintjét, mert ebből a csonkításból 19 millimétert a tengelytávból nyertek. Igaz, aki ragaszkodik a végtelen lábtérhez, annak jó hír, hogy ez is kérhető lesz majd hosszított változatban, ami plusz 20 centi lábteret jelent.
Egyértelmű volt, hogy formailag nem dobnak nagyot. Egy picit átszabták ugyan a rács közvetlen környezetét, de az érdemi újítás itt a lézerfényszóró. Bizony, a Rolls-t is elérte a technológia, amivel akár 600 méterre is ellát az a Phantom. (Az Audi hasonló rendszeréről itt írtunk hosszabban). Megjelenés-ügyileg a Rolls még a kasznira pakolt keskeny fényes csíkokra büszke. Bár elsőre egyszerű krómnak tűnhet, valójában rozsdamentes acél mind. Sőt, a gyári közlemény külön kiemeli, hogy az első szélvédőtől a C oszlopig nyúló darab a leghosszabb autóra került ilyen elem, amit humán munkaerő kézzel polírozott.
Odabent valamivel egyszerűbb szemre megtalálni az újdonságokat. Egyrészt digitális lett a műszeregység és került középre egy 12,3 colos TFT kijelző. Etéren volt miben utolérni a konkurenseket, de gondoskodtak róla, hogy a nagy modernitás cunami egy ponton megálljon, ez pedig az analóg óra az utasoldali ülés előtt. Persze elektromosan állítható minden odabent, az utolsó combtámaszig. Ehhez ma már elég egy csúcs 7-es BMW, itt nem volt miben ráverni a kortársakra, ezért rámentek a luxus egy más ágára: a Rolls azt mondja, a legcsendesebb robbanómotoros autó utasterét igyekeztek összehozni.
Az utastér csendesítése ma már önálló tudomány, erős állítás ebben önjelölt elsőnek lenni, de a Rolls-nál tettek is a célért. Vastagítottak az üvegeken, és belepakoltak összesen 130 kilónyi szigetelést az autóba, hogy a külvilágból a lehető legkevesebb jöjjön be. Még az egyedi, habréteggel befújt „Silent-Seal” abroncsokkal is sikerült 9 decibelt fogni pusztán a gördülési zajon. Végeredményben 100 km/h-s tempónál tíz százalékkal nagyobb a csend odabent, mint az elődben volt. Ehhez a tempóhoz nulláról egyébiránt 5,3 másodpercre van szüksége.
Hajtás terén nem nagyon lehetett már megváltani a világot. A nyolcadik generáció a 6,75 literes, ikerturbós V12-es új változatával jön, ami 563 lóerővel mozgatja az utasokkal együtt 2,8 tonnás Phantomot. Bár ez a motor nem teljesen előélet nélküli, a dugattyúk, a főtengely, a hűtő, a motorvezérlő szoftver mind teljesen újak hozzá. Ehhez társul egy nyolcfokozatú automataváltó, valamint egy műholdas támogatás, ami a várható domborzati viszonyok ismeretében segít fokozatot választani a Rolls-nak.
Elöl új dupla keresztlengőkaros, hátul öt lengőkaros hátsó futóművet kapott, de a Rolls által emlegetett varázsszőnyeg-élményt valószínű az okos légrugós rendszer hozza el, ami a kormányzásból, a gyorsulási értékekből és az utat figyelő kamera képéből hangolja magát. Ezen felül biztonsági és vezetősegéd extrából természetesen minden benne van, amit ma elbír a technológia. Mindezt mennyiért? Árat egyelőre nem közölt a Rolls, azzal lehet, hogy meg kell várni a szeptembert, pontosabban a Frankfurti Autószalont.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
