Hosszas várakozás után idén tavasszal, a Genfi Autószalonon mutatta be az Alpine A110 sportkocsit a Renault almárkája. Legutóbb arról szóltak a hírek, hogy az Alpine-logót hamarosan hobbiterepjárón is viszontláthatjuk, de közben azért az igazán fontos dolgokkal is foglalkoznak a franciák.
Nevezetesen az Alpine A110 kifejezetten versenypályára szánt változatán dolgoznak, az A110 Cupon. Mindenek előtt a súlycsökkentésre fektették a hangsúlyt, így az alig 1,1 tonnás utcainál is könnyebb lesz ez a kivitel. Faragtak az aerodinamikán is, és bekerült a versenyzéshez elengedhetetlen bukócső is.
A közúton használható verzió 252 lóerejéhez képest egyelőre nem tudni, mennyi lesz a változás. Vélhetően nem húzzák az egekig az 1,8-as turbómotort, de módosított kipufogórendszerrel és esetleg más motorvezérléssel pár lovat még beszuszakolhatnak a géptető alá.
Az A110 Cup versenyautók megépítésében a Signatech is közreműködik majd - őket az Alpine-Signatech Le Mans-i versenyistálló révén ismerhetjük. A márkakupa legkorábban 2018-ban indulhat el, várhatóan 20 körüli indulóval, európai pályákon.