Nem adja el leányvállalatait a VW
Bár a dízelbotrány kitörése óta többször is felmerült, hogy a Volkswagen csoport eladhatná néhány kevésbé nyereséges érdekeltségét, egyelőre úgy tűnik, erre nem kerül sor mostanság. Úgy néz ki, három kisebb leányvállalat eladása merült fel, de egyik értékesítését sem támogatják a tulajdonosok.
A motorkerékpár-gyártó Ducati, a sebességváltókat és egyéb nagyméretű hajtáselemeket előállító Renk, illetve az nagyméretű dízelmotorokat, turbófeltöltőket és turbinákat gyártó MAN Diesel & Turbo eladásának lehetősége merült fel. Ezek azok az üzletágak, amelyek nem kapcsolódnak szorosan a VW csoport fő tevékenységeihez, a személy- és teherautó-gyártáshoz. Ám a felügyelőbizottság többsége nem támogatta a cégek eladást a múlt szombati ülésen. Ez valószínűleg a féléves jelentés számainak köszönhető: az üzemi nyereség 19%-kal, 8,9 milliárd euróra nőtt, ami elsősorban a fejlesztési költségek ésszerűsítésének és egyéb költségcsökkentő lépéseknek volt köszönhető.
A döntés állítólag nem volt egységes, ennek ellenére úgy néz ki, a VW csoport megpróbálja kigazdálkodni a dízelbotrány több tízmilliárd eurós költségét anélkül, hogy ezért bármit feláldozna aktuális érdekeltségei közül, sőt, a Navistar révén még nőtt is a birodalom.