Egy vagyont spórolna az Audi
Állítólag a fejlesztési költségvetésből faragnának le évi kétmilliárd eurót, részint annak érdekében, hogy megteremtsék az elektromos modellek piacra dobásának anyagi hátterét. A kérdés már csak az, hogy ehhez milyen fejlesztéseket kell megszüntetni.
Az már tényként kezelhető, hogy a következő elektromos Audi, a nagyméretű e-Tron terepjáró 2018-tól sorozatgyártásba kerül Brüsszelben, de ez csak az első lépés. Az Audi terveiben öt új elektromos modell szerepel, és ezek kifejlesztése még azzal együtt is nagyon költséges lesz, hogy a műszaki alapokat együtt fejlesztik a Porschével. Ezért kezdenek most drámai költségcsökkentésbe más területeken. A versenyzésre szánt keret nagy részét már sikerült megtakarítani a hosszú távú sportkocsiversenyzés elhagyásával, és úgy néz ki, most a közúti modellek fejlesztését is visszafogják, az sem lehetetlen, hogy egyes modellek a tervezettnél tovább maradhatnak a piacon, vagy akár el is tűnhetnek a kínálatból.
Az Audi egyébként kifejezetten jól működő cég benyomását kelti a legfrissebb pénzügyi adatok alapján. Az üzemi nyeresége a forgalom 8,9%-a volt az idei év első felében, ami a tavalyi 8%-hoz képest is jelentős növekedést jelent.