Őrült mázlisták a japán MX-5-tulajok

2017.08.05. 16:01

Több nagy múltú autógyártónak is van már saját, gyári restaurátorműhelye. Elég csak a Ferrarit, a Mercedes-Benzt vagy éppen a Lamborghinit említeni – nyilván fontosak számukra a hagyományok, és az sem elhanyagolható, hogy a legvágyottabb veteránokat gyakran a leginkább fizetőképes réteg dédelgeti. Most a Mazda is beszáll a buliba.

A japánok egyik legkedveltebb modellje kétségkívül az MX-5, vagy ahogy más országokban ismerhetik, Miata, esetleg Eunos Roadster. Így nem meglepő, hogy éppen erre az egy típusra rendezkednek be. 1989-ben kezdték az első generáció gyártását, lassan tehát már harmincévesek lesznek azok az autók. Egyik legfőbb problémájuk a rozsda, lesz tehát dolga a gyári felújító csapatnak.

Sajnos a szolgáltatás egyelőre csak Japánban lesz elérhető. A próbamunkát már meg is csinálták, hamarosan pedig elkezdik felvenni a rendeléseket. Az első ügyfélautókat 2018 elején fogadják. A felújítás áráról, időtartamáról egyelőre nincsenek pontos információk, de ezek nyilván mindig egyedi elbírálás szerint alakulnak, hiszen minden autó más és más munkálatokat igényel.

Emellett alkatrészeket is kínálnak majd az első generációs MX-5-ösökhöz – így Nardi fakormányt, váltógombot, az eredetivel megegyező specifikációjú Bridgestone gumikat. Ha pedig sikeres lesz a program, az sem kizárt, hogy más kontinenseken is belevágnak.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.