Alig néhány napja annak, hogy az Infiniti érdekes tanulmányt villantott meg. Akkor csupán egyetlen fotót tettek közzé a harmincas-negyvenes évek versenyautóit idéző koncepcióról, de azt már tudni lehetett, hogy villanyhajtással szerelik a retrógépet. Most lehullt a lepel.
A versenyautó éppúgy 147 lóerős és 320 newtonméter nyomatékú villanymotort kapott, mint a hamarosan érkező új Nissan Leaf. Azonban itt csupán 890 kilogrammot kell mozgatnia, így a nulla-százat 5,5 másodperc alatt csinálja meg, végsebessége 170 km/h - ez utóbbi azért nem hangzik félelmetesen. A korszerű technika mellett régies megoldásokat is felvonultat, így például létraalvázat kapott, futóműve laprugós és nincs benne szervókormány.
Neve Prototype 9, és mivel a 9 kiejtése japánul kjú, így a jelenlegi modellpalettára (Q és QX elnevezések) utal. Nyilvánvalóan nem is idézhetnek meg vele hat-hét évtizeddel ezelőtti típusokat, tekintve, hogy az Infiniti múltja 1989-ig nyúlik vissza. Igaz, a Prince Motor Company révén az ötvenes évekig is visszavezetik - őket tartják az első japán prémiumgyártónak. A Prince Motors 1966-ban olvadt össze a Nissannal.
Roland Krüger, az Infiniti első embere elmondta, a Prototype 9 túlórás projektként indult, egyre több mérnök és más területen tevékenykedő szakember kezdett dolgozni rajta. Mindenki igyekezett hozzátenni valamit, a végeredmény pedig, meg kell adni, elég kívánatos lett. A nagyközönség először Pebble Beachen láthatja élőben.