A gyáriak szerint a szénszálas kardántengely acélra cserélésére környezetvédelmi okokból van szükség. Konkrétabban azért, hogy beszerelhessenek egy koromszűrőt a kipufogórendszerbe.
Az összefüggés elsőre nem egészen egyértelmű, de valószínűleg arról van szó, hogy a koromszűrő kiégetésekor túl forró lesz a kipufogórendszer, és ez károsítaná a karbonszálas kardánt. Ezt amúgy azért alkalmazták eddig, mert valamivel könnyebb az acélból készülőnél, de a BMW-nél megesküsznek rá, hogy az autó dinamikája nem szenved csorbát a kardán cseréje miatt. Valószínűleg igazuk lehet: 430 lóerő mellett aligha érezhető az a néhány deka többlet a forgó tömegekben, amit az új kardán eredményez.
A modern, közvetlen befecskendezéses turbómotoroknál egyébként egyre gyakoribb jelenség a kormolás, amely korábban csak a dízelekre volt jellemző. Így több gyártó jelezte már, hogy benzinmotoros autóit is koromszűrővel látja el.