Z4: a BMW új stílusa
Az élő bemutató előtt, amelyet augusztus 20-án tart a BMW Pebble Beach-en, mutattak néhány fotót a Z4 Conceptről. Az új kétüléses nem csak a cég következő sorozatgyártású sportkocsijának előfutára, de egyben azt is itt mutatják meg, hogy milyen lesz a következő évek BMW újdonságainak formavilága.
Valószínűleg meghallották a kritikákat, amelyek az 5-ös és 7-es sorozat konzervatív megjelenése miatt kaptak, mert látszik, hogy a tervezők igyekeztek elszakadni a korábbi BMW sémáktól. Teljesen új az orrkialakítás: az új osztott hűtőrács két ötszögletű részből áll, amelyek ráadásul kissé előre dőlnek, felidézve a 70-es és 80-as évek cápaorrú modelljeit. A fényszórók viszonylag keskenyek, viszont egészen hátra húzódnak a karosszérián, bőven a sárvédőívek fölé, az övvonal pedig meredeken emelkedve szinte rácsavarodik a hátsó kerekek feletti idomokra. Az összhatás újszerű, és igazán jó arányúnak hat, legfeljebb az orr-rész alsó részét uraló hűtőnyílások kialakítását érezhetjük sablonosnak. A forma talán legnagyobb erénye az egységesség: a vonalak találkoznak egymással, sehol egy indokolatlan törés a karosszérián – még a hátsó lámpák is jól illeszkednek a farrészbe.
Belül is látszik az újító szándék, a műszerfal a hűtőrács formájára rímelő, oldalt kihegyesedő formát kapott, a kormány középrésze szokatlanul mélyre került, az információs képernyőt pedig végre beletervezték a műszerfalba, nem csak úgy odaállították, mintha utólagos kiegészítés volna. Középen automata váltókra jellemző választókart látni – a BMW itt is igyekezett hangsúlyozni, hogy az automatát tartja a jövő megoldásának, még a legsportosabb típusai számára is – és persze az i-drive forgókapcsolóját, amelyhez láthatóan rakaszkodnak.
A műszaki adatokkal egyelőre adós a BMW, így továbbra is csak a korábbi pletykákra hagyatkozhatunk ezen a téren. Ezek szerint a Z4 szériaváltozata kétféle kétliteres négyhengeres turbós benzinmotorral készül majd, amelyek 195 és 245 lóerősek lesznek, a csúcsváltozatba pedig háromliteres hathengeres soros motort építenek, szintén turbóval, amely 335 lóerőt adhat le. Később nyilván érkezik M-es változat is, alighanem az M3-as és M4-es modellekben használt hathengeres sportmotorral, bőven 400 lóerő feletti teljesítménnyel.