Napelemes tetőn dolgozik az Audi is
Az autóipar egy már sokszor lesajnált megoldását fejleszti épp nagy erőkkel az Audi a napelem-technológiában jártas AltaDevices-zal közösen: rugalmas napelemet integrálnának a napfénytetőbe. Év végére jöhet az első ilyen tanulmányuk.
Bár időnként feltűnik egy napelemes tanulmány az autóipar peremvidékéről, valahogy az autógyártásnak eddig nem sikerült magáévá tennie a napelemtechnológiát. Nem mintha a nagyok közül senkinek ne jutott volna eszébe, de nem olyan rég maga Elon Musk beszélt arról, hogy az egyetlen igazán alkalmas területen, az autók tetején a hajtás igényéhez mérten elenyésző mennyiségben lehet áramot termelni így, azaz ők arra jutottak, hogy egyszerűen nem éri meg ezzel foglalkozni. A Toyota az új Priusnál valahogy mégis eljutott a szériahasználatig: egy rendelhető, a plug-innál egy rendelhető extra a napelemes tető, amivel a fedélzeti rendszereket lehet tölteni, plusz az a kevés, ami marad, megy az akksikba.
Az Audi sem gondolt ennél többre, első körben szeretnék, ha az ülésfűtésre, légkondira, telefontöltésre és ehhez hasonló fedélzeti funkciókra elég lenne a napelemük. Egy elektromos autónál végeredményben ez is hatótávnövelést eredményez, hiszen az ezekhez szükséges áramot nem a hajtás elől veszik el a rendszerek. Az üveg napfénytetőbe integrált napelem csak az első lépés lesz az Alta és az Audi tervei szerint. A projekt egy távlati célja, hogy az egész tetőt be lehessen borítani valamiféle elegáns, masszív megoldással. És persze ne legyenek illúziónk, amint az Audi kijön a napelemes napfénytetővel, urambocsá' tetővel, rövid időn belül a teljes Volkswagen-csoportnál megjelenik majd a megoldás.