Bemutatták a Porsche Cayenne harmadik generációját
A Porsche bemutatta az új Cayenne-t, mert hat év után kínos lenne, ha nem ezt tennék, de az autón az látszik, hogy nem sok ötletük volt a modellváltásra. Amilyen feltűnő volt az előző, 2011-es generációváltás, ez annyira visszafogottra sikerült.
Talán a siker teszi, de manapság egyre gyakrabban látni, hogy egy típust úgy újítanak fel, hogy ezt a fotókon alig látni. A Cayenne jól fogy – annak idején egymaga megduplázta a Porsche eladásait, és a népszerűsége ma is töretlen – és láthatóan nem akarták elrontani a típust a kötelező modellváltással. Szemből csak az új, téglalap-szerűbb légbeömlők tűnnek fel, hátul pedig a 911-esről egy az egyben átvett lámpák. Egyik sem áll rosszul, de egy kicsit olyan ez, mint az öltönydivat változása: kettő helyett három gomb, egyenes helyett karcsúsított szabás, kicsi helyett nagy gallér, de egy zakó csak zakó marad, akármilyenre szabják.
Műszaki szempontból sincsenek drámai változások. Az autó tömegéből sikerült változattól függően 55-65 kilót lefaragni, és a motorok is erősebbek lettek. Az alapváltozat háromliteres, V6-os turbómotorja negyven lóerőt izmosodott, az új csúcsteljesítménye 340 lóerő. Ez is bőséggel elegendő a lendületes autózáshoz, ezzel a motorral is 5,9 másodperc alatt gyorsul a Cayenne százra, és 245 km/h a végsebessége. Az S változat 2,9 literes V6-os biturbó motorja 440 lóerős, ami 20 lóerő többlet az elődhöz képest, ezzel már 4,9 másodperc alatt elérhető a százas tempó, és csak 265 km/h-nál szakad meg a gyorsulás. Mindkét változathoz nyolcfokozatú automata váltó és összkerék-hajtás jár. Dízelmotorral és V8-as benzinessel a bevezetéskor nem lesz elérhető a Cayenne, de ez valószínűleg csak átmeneti állapot.
Az előddel fennálló szoros rokonságot jelzi, hogy a tengelytáv nem változott, és az autó hossza is csak hat centit nőtt. Az új Cayenne tágasabb, ezt jelzi egyebek közt a korábbinál 100 literrel nagyobb, összesen 770 literes csomagtér is.
Élőben először a Frankfurti Autószalonon lehet majd megnézni az új terep-Porschét és talán még az idén a forgalmazást ismegkezdik. Az árakat már most is tudjuk: az alapkivitelért Németországban 74 828 eurót kérnek majd, az S változat alapára pedig 91 964 euró lesz.