Megérkezett a Bentley Continental GT
Érdekes darab az új Continental GT: látványosan magában hordozza az elődmodell jellegzetességeit, de sikerült néhány egyszerű trükkel könnyedebb jelenséget faragni belőle. Műszaki szempontból már nem Audi-alapú a típus: az alapjai közösek az aktuális Panamerával.
A könnyedebb forma persze viszonylagos: a külseje alapján az előző Continental GT-ről nem volt nehéz elképzelni, hogy ólomból öntötték. Az alapforma itt is hasonló, de az autó oldalán a konkáv élek határozottan karcsúbbá teszik, ahogy a szélesebb és alacsonyabbra helyezett hűtőrács és a kisebb külső fényszóró is segít filigránabbnak mutatni a kétajtóst. A formaterv nem csak könnyedebb, de részleteiben is egységesebb. Az ovális hátsó lámpák, amelyek harmonizálnak a kipufogóvégekkel, a lendületesebb tetővonal és a rövidebb első túlnyúlás sokkal jobb arányú tárgyat eredményez.
A lemezek alatt új műszaki alapokat találunk – részint ennek is köszönhetőek a kellemesebb arányok – ugyanis ez a Bentley már az aktuális Porsche Panamera eredendően hátsókerék-hajtásúnak tervezett padlólemezére épül. Az alumínium vázstruktúra viszont helyi tervezés. A teljes átdolgozás egyik eredménye, hogy jobb lett az autó súlyelosztása: a tömeg 58%-a helyett már csak 55 jut az első tengelyre.
Az orrnehézség persze nem meglepő, tekintve, hogy továbbra is ugyanazt a W12-es, hatliteres biturbó benzinmotort használják, mint eddig, igaz, a teljesítményét 635 lóerőre, a csúcsnyomatékát pedig 900 Nm-re növelték. Így a nagy kupé, amelyekre 21 vagy 22 hüvelykes felniket szerelnek, 3,7 alatt futja a 0-100 km/h-t, és elérheti a 333 km/h-t is. Szintén új a nyolcfokozatú, dupla kuplungos váltó. A hajtáslánc ezen kívül tartalmaz egy 48 voltos enyhe hibridhajtást is, amely segít relatíve alacsonyan tartani a fogyasztást: a gyáriak 16%-os csökkenésről beszélnek, a 278 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásból pedig kb. 12 literes fogyasztási átlag jön ki száz kilométerre, ami egy ilyen testes járműtől nem rossz eredmény.
A belső tér a szokásos Bentley minőséget sugározza: bőr, fém és a fa kivételesen kidolgozott együttese jellemzi, ahogy a márkánál szokás. Van 21 hangszórós, 2200 wattos Bang and Olufssen hifi, és a legkorszerűbb fedélzeti számítógép is helyet kapott a műszerfalon, igaz, nem a megszokott módon. Ahelyett, hogy egyszerűen beépítették volna a tablet-méretű képernyőt a műszerfalba, vagy csak rászerelték volna, ahogy manapság sok prémium-márka is csinálja, James Bond filmekbe illő forgató mechanikát szerkesztettek hozzá. Így a modernkedő képernyő csak akkor látszik, ha szükség van rá.
Más változatokról egyelőre nem esett szó, de az az érzésünk, később ugyanúgy lesz négyajtós változat, mint az előző generációból, és az is valószínű, hogy egy könnyebb és nem sokkal gyengébb, 4 liter alatti V8-as változatot is bemutatnak, elsősorban a kínai vásárlók kedvéért. Az új GT forgalmazását jövő márciusban kezdi a Bentley.