Jön a harmadik terep-Škoda
Igazából logikai úton is levezethető, hogy a Škoda egy, az eddigieknél kisebb szabadidő-autót tervez bemutatni. A Seatnál már az ilyen fazonú modell neve is megvan – Aronának hívják majd – és mostanság nemigen fordult elő olyan Seat, amelyet a Škoda ne gyártott volna. Az Autocar azonban néhány részletet is tudni vél.
A kisméretű szabadidő-autót állítólag 2019-ben tervezik bemutatni, és a Karoq-Kodiaq párosnál személyautó-szerűbb járműre számíthatunk. Állítólag közeli rokona lesz a Rapid Spaceback utódjának, bár sok más újabb VW csoportos négy méter körüli típussal is osztozik az MQB A0 jelzésű, viszonylag friss padlólemezen. Ám a brit lap szerint a Škoda lesz a leghosszabb az azonos alapú modellek között, így az Ibiza-Polo párosnál tágasabb belső teret kínál majd.
Szintén spekulációnak tűnik, de ettől még könnyen igaznak bizonyulhat, hogy a Škoda ennek a modellnek is úgy adna nevet, ahogy a két nagy testvérnek. Azaz egy újabb K betűvel kezdőd és q-ra végződő, ugyanakkor nem feltétlenül értelmes szót keresnek típusnévnek.
A tipikus igényekből kiindulva az sem biztos, hogy készül a típusból összkerék-hajtású változat. A két elsődleges piac, ahol az új Škodától sikert várhatnak, Európa és Kína, ahol az ilyen terepjáró-jellegű modelleket nagyrészt személyautó helyett veszik, és ritkán térnek le velük az épített utakról. Fontosabb a magas építés és a jellegzetes stílus, mint a terepjáró képességek, így az összkerék-hajtás hiánya nem jelent feltétlenül hátrányt.
Az Autocar forrása szerint a cég arra számít, hogy 2025-re az eladásai több mint 40%-a származik majd szabadidő-autókból, ami viszont azt feltételezi, hogy minden méretben kínálnak ilyet, és ehhez két év múlva közelebb kerülhet a cseh gyártó.