A Volvo már a harmadik kedvcsináló kisfilmet mutatja be az XC40-ről anélkül, hogy magából az autóból a típusjelzésén kívül bármi mást megmutattak volna.
Az anyagválasztás és az ergonómia után ezúttal az elektronikus kényelmi és biztonsági funkciókról beszélnek. A lényeg röviden annyi, hogy ami az XC60-asban és az XC90-esben már elérhető, az nagyrészt az XC40-esben is meglesz. A félautomata önvezető funkciótól a mobiltelefonon futtatható útvonaltervezőn keresztül a parkolássegítő megoldásokig minden lényeges funkció elérhető lesz a legkisebb Volvo SUV-ban is.
Magáról az autóról tulajdonképp annyi derült ki, hogy a Volvónál hogyan tekintenek rá: ezt a modellt szánják munkába járásra és városi használatra, szemben a nagyobb terepjárókkal, amelyek helykínálatuk révén akár családi járműnek is alkalmasak lehetnek.
Az XC40-es sikere kiemelten fontos a Volvo számára – nyilván ezért is igyekeznek a köztudatban tartani a tényt, hogy hamarosan megérkezik – hisz ez lesz a legnagyobb tömegben eladható modelljük a városi terepjáróik között, sőt, lehet, hogy a teljes kínálatban. A típus a Geely pénzéből, de a Volvo szakemberei által kifejlesztett, vadonatúj CMA platformra épül, és várhatóan már szeptember első felében bemutatják.