Látszik, hogy olyasvalaki állt neki feltámasztani a TVR márkát, aki tudja, milyennek kell lennie egy jó sportkocsinak. Az új Griffith nem a nyers számokkal igyekszik lenyűgözni a sportkocsi-vásárlókat – ebben nehéz lenne versenyezni a Ferrarival és a Porschével – inkább jó egyensúlyt, és ezzel élvezetes vezethetőséget ígér.
A formaterv is egyszerű, de hordozza a márka korábbi sportautóinak jellegzetes karakterét: megmaradt a hosszú orr, a szép ívű kupé-tető a Gurney-púpokkal, bár messze nem olyan provokatív, mint a 90-es évek legendásan gyors és megbízhatatlan TVR modelljeinek külseje volt. Talán a hátsó rész lett az izgalmasabb, szemből egy kicsit kevésbé adta ki a tervezőknek, de az a számok alapján az az érzésünk, hogy a TVR vásárlók nem csak a látványos megjelenésért szerethetik az új Griffith-t.
A legnagyobb eltérés a mai sportkocsik többségéhez képest a kis tömeg: a kupé 1250 kilót nyom üresen, ami úgy 2-300 kilóval kevesebb a legtöbb vetélytárs tömegénél. Így a Corsworth által tuningolt ötliteres Ford V8-as 500 lóereje is sokkal nagyobb hatást érhet el, mint más típusokban, hisz itt 400 lóerő jut egy tonnára. Ehhez járul az 50-50%-os tengelyterhelés-eloszlás és az átgondolt aerodinamika: a nagy diffúzor eleve a forma része, ahogy a nagy sebességnél kiemelkedő hátsó légterelő is.
Az autó belseje a TVR hagyományoknak megfelelően egyszerű, de ízléses, viszont úgy tűnik, a márka régebbi modelljeire jellemző furcsa megoldások már nem részei a felhasználói élménynek. Ez részint annak köszönhető, hogy az új Griffith-t valamivel nagyobbra szabták, mint a Peter Wheeler korszak autóit – a hossza 4,134 méter, a szélessége 1,85 méter, a magassága pedig 1,239 méter – így nem kellett olyan szükségmegoldásokhoz nyúlni, mint a sárvédőbe rejtett akkumulátor.
Les Edgar, aki négy éve kimentette a márkát Nyikolaj Szmolenszkíj karmaiból, komoly terveket dédelget – például menne Le Mans-ba versenyezni – de a következő lépés egyelőre a gyártás. Ha minden terv szerint alakul, a 90 ezer fontos – úgy 30 millió forintos – autót 2018-tól állítják majd elő egy új Wales-i üzemben. Kezdetben valószínűleg a forgalommal sem lesz gond: a márka korábbi rajongói már látatlanban elkezdték lefoglalózni az autót, így mostanra az 500 példányos kezdőszéria csaknem teljesen elkelt. Az alapján, amit most láthatnak, nem valószínű, hogy meggondolnák magukat. Az igazi kérdés így inkább az, hogy hosszabb távon életképes lehet-e a márka: hoz-e elég pénzt ahhoz, hogy ne csak a gyártás költségeit hozza vissza, de fedezze a további típusfejlesztéseket is.