BMW X7: a road presence új szintje
Hiába próbálom leküzdeni előítéleteimet, miközben harminc centiről szuggerálom a BMW X7 tanulmányt. Borzongok, és szinte már most érzem fújtatását a nyakamban, amint az autópálya belső sávjában rám esik mint egy hegyomlás, a volánnál egy roppant szimpatikus, mimikáját a tarkóján hordó kopasz kolosszussal. Tudom, menjek a francba.
Ez persze csak egy értelmezés, másképpen viszont úgy is nézhetjük a dolgot, hogy árad róla az a road presence, amit ebben a kategóriában elvárnak tőle - vagyis azt, hogy a többiek megadják a neki járó tiszteletet. Veséi egyenként nagyobbak lehetnek mint a fejem, mellettük a keskeny, ám a BMW aktuális arculatát követő fényszórók hunyorítanak kékesen. A felnik 23 colosak, csak a miheztartás végett. Nem nevezném ötletgazdagnak a formatervet, sőt még csak szépnek sem. Nyilván ízlés kérdése, de tudom, nem vagyok ezzel egyedül, az első képek alapján volt, aki a kommentmezőben télire gyűjtögető mangahörcsögnek nevezte.
De ne szedjük le a BMW-ről a keresztvizet, a tolakodó megjelenés ebben az óriás prémium-SUV-ok (a BMW inkább SAV-nak, Sports Activity Vehicle-nek mondja) szegmensében szinte kötelező elvárás. Ha felülemelkedtünk a kinézetén, a következő, amit észre fogunk venni, hogy az X7 rohadt nagy. Pontos számokat még nem tudni - így a teljes hossz és a tengelytáv is kérdéses, de egy biztos: a bajorok hobbiterepjárója hatüléses. Ahogy az efféle tanulmányoknál lenni szokott, az újságírókat nem engedik túl közel, de mérget vennék rá, hogy a leghátsó sorban sem kell senkinek nyomorognia.
A beltérből azért a kerítés mögül is lehetett látni néhány részletet. Az egyszerűségre törekedtek, nem csicsázták túl, a kéttónusú belső a maga letisztultságával sokkal inkább megvett, mint a külső. Ilyen távolságból is jól látszik a magasra emelt kardánboksz, a méretes középső érintőképernyő, és az sem meglepő, hogy 12,3 colos virtuális műszeregységen láthatunk minden fontos információt.
A második sorban fejedelmi a lábtér, és mivel csak két ülés van egymás mellett, vállban sem lehet szűk. A fejtér meg ugye egy ekkora SUV-nál aligha lesz kevés. Az utasok amúgy akkora képernyőt bámulhatnak az első ülések háttámláján, hogy sokan inkább hazavinnék tévének a szobába. Erről akár navigációs adatokat, akár zenét is küldhetnek a központi infotainment-rendszerre.
A hajtásláncról egyelőre keveset tudni. Az autóra biggyesztett iPerformance és eDrive logók arról árulkodnak, hogy hibrid lesz, ha pedig már hibrid, sanszos, hogy konnektoros. A benzines rész turbómotor lesz, ebben a kategóriában vélhetően nem az 530e-ben is használt négyhengerest akarják majd erőltetni. Tisztán elektromos üzemben is működik majd, ami elsősorban városban releváns.
Bár az X7 egyelőre csak tanulmány, de a bajorok nem tökölnek vele sokáig, jövőre elkészül a szériamodell is. Addigra a hat teljes értékű ülésből talán öt plusz kettő lesz, és a belső tér néhány megoldását is egyszerűbbre cserélik, de a külsőhöz aligha nyúlnak már drasztikusan. A luxus-SUV-ot a Mercedes-Benz GLS és az Audi Q7 ellenfelének szánják, a gyártást Dél-Karolinába viszik.