Pár hete Lendvai kollégával merengtünk el azon, hogy mennyire állat dolog az, amikor egy sportkocsi gyár besegít egy utcai autókat gyártó cégnek, és olyan zseniális őrültségek születnek, mint az Audi RS2. Ez egy 80-as Audi, öthengeres turbómotorral, amire az akkor éppen anyagilag gyengélkedő Porsche tuningmesterei leheltek rá finoman. A turbó is a Porschétól jött, a fékek és a futómű is, az Audi pedig adta a Quattro hajtást, és a kombi kasznit. Azóta hagyomány, hogy a legkeményebb polgári Audik mindig kombik.
Az előző generációból Pista siratta el a fantasztikus szívó V8-ast, most pedig itt az utánpótlás. A 2,9-es biturbó V6-os Győrben készül, Audi-fejlesztés, de a Panamera orrában is ez dolgozik. Az RS4-ben 450 lóerőre beállítva, hiszen a BMW M4 Competition is ennyi. Duplakuplungos váltó, összkerékhajtás, így nem is nagyon kell 3,5 másodpercnél több 100-ig, mindehhez akár karbon kerámia fékek is tartozhatnak, ha a vevő kicsengeti.
És nem csak nekünk tűnt fel, hogy összecseng a 20 éve gyártott RS2 és az RS4: a 2017-es változat megkapta ugyanazt a kék árnyalatot. A szín és az óvatosan morcosított kaszni miatt borzasztóan kívánatos, de azért érezni, hogy a brutális Audik csúcsa egy méretosztállyal feljebb keresendő. Jó az ülés, de nem tart annyira brutálisan, és úgy egyébként nem vitték túlzásba a beltérben sportos utalásokat, a digitális műszernek más az alapállása. Akárhogy is, egy ennyire visszafogott, de ennyire erős autó jellemzően megtalálja a maga közönségét.