Megjött a szép új MG
Az MG ugyan már nem gyárt autókat Európában, de az új 6-ost Nagy-Britanniában biztosan forgalmazzák majd, és talán a kontinens más részein is. A Mondeo méretű nagykocsi a képek és adatok alapján abszolút korszerű konstrukciónak tűnik, bár épp ebben a stádiumban képtelenség bármit is mondani a minőségről, amely a kínai márkák modelljeit eddig elválasztotta a nemzetközi gyártókéitól.
Az új formaterv is egész kellemes, legalábbis bizonyos szögekből. A lendületes tetővonalú ötajtós-forma megfelel az aktuális divatnak, de mindenekelőtt sportosabb, mint a műszakilag azonos Roewe i6-os konzervatív szedán-formája. Az arányai profilból talán nem a legszerencsésebbek, de van olyan szög, ahonnan dögösen néz ki a gyári fotók alapján, és már ez is nagy dolog. Ráadásul a belső tér sem olcsó hatású, legalábbis képen: úgy tűnik, a Népi Kínában ezen a téren is egyre komolyabb verseny bontakozik ki, ami végeredményben a terméknek tesz jót.
Műszaki szempontból a Roewe után nem várhattunk nagy meglepetést: a két autó ugyanarra a 2,715 méteres tengelytávú padlólemezre alapul, és ugyanazok a motorok is: egy ezres, 125 lóerős háromhengeres, és egy 1,5 literes, 165 lóerős négyhengeres turbós benzinmotor közül lehet majd választani. A kisebbik motor köré hibrid hajtásláncot is építettek a kínaiak bő 200 lóerő összteljesítménnyel, bár az egyelőre nem egyértelmű, hogy az MG-ből is készül-e hibrid kivitel.
Az új MG 6 Kínán kívül először valószínűleg Nagy-Britanniában lesz kapható, ahol a márka jelenleg is jelen van több modellel, a bemutató a jövő májusi London Motor Show-ra várható.