1944-ben a kaliforniai Pete Henderson érdekes kihívásra vállalkozott. Negyedmérföldes versenyen állt rajthoz, ellenfele egy versenyló volt. Ez ma már talán viccesen hangzik, azonban a ló gazdája számos fogadást nyert akkoriban, 402 méteren a kor leggyorsabbnak vélt autóit nyomta le a nyeregben.
A 18 éves Henderson a kaliforniai La Habrában állt ki a ló ellen, a nézők közt pedig a hot rodozás olyan úttörői is ott voltak, mint Vic Edelbrock és Ed Winfield. A fiatal srác egy 1932-es Forddal veselkedett neki. Az autóban 296 köbinches, azaz 4,85 literes, épített V8-as volt, de széria fékekkel lassított, és gyári fűzött küllős kerekeken gurult. A műszerfalat egy 1934-es Auburnből faragták bele.
A hot rod végül legyőzte a lovat, évekkel később pedig az a legenda alakult ki, hogy ekkor vált a gyorsulási versenyek sztenderdjévé a negyedmérföldes táv. Henderson Ford Roadstere később körpályás versenyeken is szerepelt, sőt több filmben is feltűnt. A Harper-tó kiszáradt medrében a 194 km/h-s sebességet is elérte.
Az évek során több tulajdonos kezén is átment, 1977-ben került Chuck Longley-hoz, aki lelkesen feltárta az autó múltját. Így magával Hendersonnal is kapcsolatba került - ő az Auburn-műszerfalról ismerte fel egykori kocsiját. Longley aztán 1995-ben fiával, Mike-kal közösen belevágott a felújításba, célul azt az állapotot tűzték ki, amilyen még Hendersonnál volt az autó.
A munka jól sikerült, több komoly díjat is elnyertek vele, a Grand National Roadster Show-n is elismerték. Pebble Beach-en is kiállították volna, szállítás közben azonban megsérült. Legutóbb Tim Strange tennessee-i műhelyében újult meg. Az RM Sotheby's aukcióján akár 180 ezer dollárt, vagyis közel 47 millió forintot is megérhet.