Ötcsillagosan törik a Range Rover Velar
A Velar természetesen kipróbált alapokra épül. A Jaguar-Land Rover alumínium platformjára épül a cégcsoport minden nagyobb modellje, így nem nagy csoda, hogy a törésteszteken jól szerepelt a típus. Apróbb hiányosságok akadnak, de így is kényelmesen meg lett az öt csillag, legalább részben a gazdag alapfelszereltségnek köszönhetően.
A törésteszteken egyedül a hátsó utasok mellkasa és nyaka kapott közepes terhelést, ami viszonylag jó általános passzív biztonságra utal – ezt a felnőttek esetében 93, a gyermekeknél 85%-ra értékelte a szervezet. A Land Rover ráadásul alapáron kínál az autóhoz vészfék-asszisztenst, így ennek a hiánya sem ronthatta az eredményeket. A gázolási teszteken a fényszórók környéke és a szélvédőkeret töve bizonyult veszélyesen nagy szilárdságúnak, viszont a magas motorháztető középső szekciója viszonylag kíméletesen lassítja le a neki csapódó testet. Így a típus 74%-os eredményt ért el ebben a kategóriában. A biztonsági elektronika terén is erős a Velar, az EuroNCAP által megkövetelt rendszerek az alapfelszerelés részét képezik, amit ezt 72%-kal jutalmazták a tesztelők.
A részeredmények láttán egyértelműnek tűnik, hogy a Range Rover új modellje a benne ülőket viszonylag hatékonyan védi – az más kérdés, hogy egy ilyen két tonnás terepjáró milyen rombolást képes végezni a környezetében. Ezt viszont nem vizsgálja az EuroNCAP.