A Koenigsegg jobban gyorsul a Bugatti Chironnál
A Koenigsegg Agera RS gyengébb ugyan a Bugatti Chironnál, de a gyorsulás és fékezés esetében sokat számít a kisebb tömeg is. A svéd sportkocsi így elég komoly előnnyel szárnyalta túl Juan Pablo Montoya és a Bugatti eredményét.
A volánnál ezúttal a Koenigsegg tesztpilótája, Niklas Lilja ült, az autó pedig egy érdekes öszvér volt: egy Agera RS a One:1 néhány alkatrészével, amelyeket csomagként, utólagos beépítésre kínál a gyártó. Az 1360 lóerős sportkocsival 26,88 másodperc alatt érték el a négyszázas tempót, és 9,56 másodperccel ez után már ismét állt az autó. Az egész manőverhez tehát 36,44 másodperc és 2441 méter távolság kellett, míg a Bugatti Chironnal ugyanez a manőver 41,96 másodperc alatt, 3112 méteren sikerült korábban.
A rekord egyelőre nem hivatalos, de a lényeg nem is ez, hanem a tény, hogy a Koenigsegg valamiben a Bugatti elé tudott kerülni, amelyet a világ leggyorsabb autójaként igyekeznek eladni, és amely mögött ott a teljes VW-csoport. Ehhez képest a Koenigsegg csak egy csapat lelkes amatőr, de ez a rekord épp arra hivatott, hogy megmutassa, Dávid még mindig legyőzheti Góliátot.