Jöhet a négyajtós Lamborghini
Az Autocar híre szerint a Lamborghini vezére, Stefano Domenicali már egy negyedik modell bemutatását tervezi, pedig az Urus SUV még meg sem érkezett. A kínálat további bővítését persze nem teljesen önerőből oldanák meg.
A dízelbotrány óta sokkal haszon-orientáltabb minden Volkswagen márka. A Lamborghininél erre az Urus a kiváló példa: a VW közös terepjáró-alapjaira épített modellel megduplázzák a Lamborghini termelését, és ettől alighanem a profit is nő majd. Ennek a folyamatnak a folytatása lehet a négyajtós modell, amelyet az Autocar értesülései szerint a Lamborghini vezetőinek többsége a tökéletes megoldásnak lát a sportkocsik, és az Urus közt tátongó rés betömésére. Az persze kérdéses, hogy erről meg tudják-e győzni a VW konszern vezetőit, de az MSB padlólemezen, amelyre a Porsche Panamera is épül, könnyedén megvalósítható volna egy ilyen típus.
A Lamborghini 2008-ban már mutatott egy ilyen tanulmányautót, de az egykori Estoque – képeinken ez látható – a lehető legrosszabb pillanatban érkezett: az amerikai bankválság utáni általános recesszióban a VW vezetése nem gondolta úgy, hogy egy éves szinten legfeljebb egy-két ezer példányban eladható modell kifejlesztésére kellene költenie annyi pénzt, amennyiből egy milliószám eladható tömegmodell kidolgozására is futná.
Most is ugyanez a kérdés, hisz a Lamborghini profitja nem mérhető a cégcsoport nagyobb márkáiéhoz, viszont a fejlesztési költségekben nincs nagyságrendi különbség. És most, a dízelbotrány egyre növekvő, átszámítva jelenleg 8000 milliárd forinthoz közelítő költségei mellett a VW vezetése tényleg nagyon meggondolja, hogy mire hajlandó költeni.