Elektromos sportkocsi a Porschétől

2017.10.10. 14:06

A Cayman E-Volution nem több átmeneti prototípusnál: ebben tesztelik az új hajtásrendszert, amely később a Porsche elektromos szériamodelljeibe kerül.

Ha nem lenne a zöld betét és a Porsche Turbo Charging felirat az autó oldalán, egyszerű, frissítés előtti Caymannak is nézhetnénk az autót, amelyet a Porsche a stuttgarti Electric Vehicle Symposiumon állított ki. Belül azonban már a Porsche kísérleti elektromos hajtását találjuk, amellyel az autó akár 3,3 másodperc alatt elérheti a százas tempót. A Tesla Model S kapcsán persze már rég tudjuk, hogy a villanymotor félelmetes gyorsulási képességet kölcsönözhet szinte bárminek, és a Porsche ezt nyilván ki is használja majd, nem csak itt, de a majdani elektromos szériamodellekben is.

Az autóról még annyit mondtak, hogy 200 kilométert megy egy töltéssel, ami nem tűnik soknak, ám azért állították most ki, hogy felhívják vele a figyelmet a Porsche Turbo Charging rendszerére, amely egy nagy teljesítményű, 800 V üzemi feszültségű elektromos töltő. Ez 320 kW-tal tölthet egy, vagy 160 kW-tal két járművet. Az E-Volution akkumulátorát állítólag negyed óra alatt töltheti 80%-ra, ami még mindig háromszor annyi idő, mint egy normál tankolás, de már nem hangzik olyan rosszul.

A Turbo Charging töltők egy olyan szabványos európai töltőhálózat részét képezik majd, a amelyet a VW csoport, a BMW, a Mercedes és a Ford együtt épít, és ígéretük szerint 2020-ra minden európai gyorsforgalmi út mellett megfelelő mennyiségben üzemelhetnek majd ilyen berendezések.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.