Mára igazi kultusztárgy lett az egyik legsportosabb Mini, az 1969-től gyártott 1275 GT. Láthatóan ennek a stílusát igyekeztek imitálni a legújabb limitált Mini változattal, amelynek az 1499 GT nevet adták. Maga az autó is érdekes, de az még inkább, hogy ezzel az autóval indul az 1,2 literes háromhengeres motor kivezetése a kínálatból.
Ahogy az eredeti 1275 GT esetében, a típusjelzés itt is a motor hengerűrtartalmát jelöli köbcentiben mérve, azaz itt már az 1,5 literes háromhengeres motort alkalmazzák, azt, amely passzol a félliteres hengerméretű szabvány motorcsaládba. Az 1,2 literes háromhengeres turbómotort, amely 75 és 102 lóerővel volt elérhető, az ősz folyamán minden Miniben lecserélik erre, méghozzá egy visszafogott teljesítményű, 101 lovas kivitelre. Az ok kézenfekvő: így ismét csökken eggyel a cégcsoport által gyártott motorok száma. „Egyszerűsítjük a motorgyártásunkat az EU6C emissziós norma bevezetése előtt.” - mondta a BMW szóvivője, ami alighanem azt jelenti, hogy az 1,2 literes motor nem felelt volna meg az új szabályoknak, és nem is költöttek a korszerűsítésére. Nem is csoda: ez volt az egyetlen, V8-asnál kisebb motor a kínálatban, amely nem passzolt a félliteres hengerekből épített szabvány motorpalettába.
Az új, csökkentett teljesítményű 1,5 literes turbós háromhengeres 101 lóerős lesz, ennek megfelelően jó átlagosan mozgatja a háromajtós Minit, legalábbis erre utal, hogy az 1499 GT 10,1 másodperc alatt gyorsulhat százra. Ugyanakkor a különkiadásra nem csak az 1275 GT-éhez hasonló csíkozás kerül az autó oldalának alsó részére – az autó fényezésétől függően fekete vagy narancs színben – hanem sportfutóművet és 17-es fekete könnyűfém felniket is, belül pedig egy John Cooper Works csomagot jobb oldaltartású ülésekkel, valamint a szokásostól eltérő kialakítású kormánykerékkel és küszöbdíszítésekkel. Így végeredményben kellemes élményautó lehet az 1499-esből annak ellenére is, hogy nem durran szét az erőtől.
A Mini sok szempontból korlátozta ennek a kivitelnek az elérhetőségét: csak 1499 példány készül, csak Nagy-Britanniában lesz kapható, és csak november és február között kínálják. Ám az az érzésünk, a 16 990 fontos – átszámítva 5,88 millió forintos – áron még jóval február előtt elkapkodják az 1499 GT-t.