Vázlaton a Volkswagen új családi szedánja
Eddig minden Polo generációból készült valamiféle lépcsős hátú modellváltozat, és ez alól a nemrég bemutatott hatodik generáció sem lesz kivétel. Az autót Virtusnak hívják, és első körben Latin-Amerikában dobják piacra, bár később más piacokon is felbukkanhat.
A vázlat alapján a Polo orrát egy az egyben megtartották a tervezők, viszont sok más négyajtós modellel szemben nem kelti azt a benyomást, hogy utólag alakították át a formatervet. Ez elsősorban talán a harmadik oldalablaknak köszönhető, és annak a ténynek, hogy láthatóan nem próbálták újrahasznosítani az ötajtós hátsó ajtóit. Úgy tűnik, a VW-nél az MQB platform bevezetése óta nem az Európában levetett műszaki megoldásokat viszik a fejlődő piacokra sem. A Virtus is a korszerű MQB-A0 platformra épül, akár az aktuális Polo, így ez is érezhetően tágasabbnak – elsősorban szélesebbnek – ígérkezik, mint az elődei.
A nagy eltérést a Virtus és a Polo között a motorválaszték jelenti majd: a négyajtósba a brazil VW-nél gyártott ezres és 1,6 literes négyhengeres szívómotorok kerülnek, amelyeket természetesen alkohollal való használatra is felkészítettek. Ezek miatt a motorok miatt valószínű, hogy ebben a formájában Latin-Amerikán kívül nem lesz kapható, bár a szabványos műszaki megoldások lehetővé teszik, hogy viszonylag alacsony fejlesztési költséggel cseréljék a motorválasztékot.
Európában egyelőre csak a Škoda és a Seat árul ilyen méretű szedánt – a Toledo és a Rapid tartozik ebbe a kategóriába – de nem lehetetlen, hogy másutt, például Kínában, Oroszországban, Indiában, Iránban vagy Afrika egyes részein később bemutatják a Virtust, más motorokkal, akár más néven.