A Rinspeed talán az egyetlen olyan vállalkozás a világon, amely évi egyetlen tanulmányautó elkészítéséből nagyszerűen megél. Korábban a Genfi Autószalonon állítottak ki, de amióta az autó már nem menő, a CES elektronikai szakkiállításra járnak.
Az egykor Porschék tuningolásából megtollasodott vállalkozás ezúttal a tavalyi Oasis tanulmánynál is kevésbé autó-jellegű valamit készített. Az ötlet egyszerű, és nem is új: egy univerzális járműalapra többféle felépítmény is ráhelyezhető. A General Motors például többször is mutatott már effélét: 2001-ben az Autonomynak volt hasonló sokcélú alapja, napokkal ezelőtt pedig a SURUS nevű katonai tanulmányban mutatták meg meg az ötlet egy újabb megvalósítását.
Eredetinek tehát nem igazán neveznénk a Rinspeed idei alkotását. Ráadásul formaterve is alig van: egyszerű, függőleges oldalfalú kapszulák mennek a lapos járműre, akár áru-, akár személyszállító kialakítással. Az egyetlen valamelyest figyelemre méltó tulajdonsága ezeknek, hogy meg tudják emelni magukat, így egyszerűen alájuk állhat az alváz, amely természetesen önvezető. Ez a megoldás a Rinspeed szerint azért előnyös, mert mindenki vásárolhat igény szerint akár többféle kapszulát, és amikor az alváz elavul, ezeket nem kell cserélni. Így megoszlik a beszerzés költsége, és a jármű sokkal többféle célra használható, mint egy mai személyautó. Tovább gondolva az alváz birtoklására sem volna szükség: ezeket valamilyen autómegosztón keresztül volna érdemes házhoz hívni, ha épp menni kell. Maga a felépítmény Rinspeedék elképzelése szerint akár önálló irodaként is működhetne, a teherszállító változat pedig konténerként.
A Snap sok ésszerű ötletet valósít meg, bár ahhoz, hogy ne álom legyen, hanem valóság, még hiányzik néhány lényeges komponens. Az üzembiztos, felügyelet nélkül is tökéletesen működő robotpilóta, és valamiféle szabvány, amely a felépítmények csereszabatosságát garantálná.