Csak elvettek belőle, mégsem lett olcsóbb
Az Aston Martin még tavaly tavasszal mutatta be a DB11-est, idén nyáron pedig következett a V8-as kivitel. Eddig is sejteni lehetett, hogy újabb változattal bővül a paletta, most pedig meg is érkezett a DB11 Volante, azaz a nyitható tetejű verzió.
A Volante ugyanarra a ragasztott alumínium vázszerkezetre épül, mint a kupé. A DB9 Volantéhoz képest azonban 26 kilogrammal könnyebb és öt százalékkal merevebb lett. Teletankolva és alaposan felextrázva egészen pontosan 1875 kilogrammot nyom, ami első hallásra talán nem tűnik kevésnek, de ha belegondolunk, hogy egy hibrid Mini Countryman is 1,7 tonna körül nyom, akkor ez egyáltalán nem sok egy 4,75 méter hosszú luxusautótól.
Míg a kupét először csak V12-esként mutatták be, és később jött hozzá a V8-as, addig a Volanténál közel sem biztos, hogy egyáltalán lesz belőle tizenkét hengeres. Egyelőre kizárólag a Mercedes-AMG-től származó négyliteres V8-assal készül, de persze ez sem gyenge: 510 lóerő és 695 newtonméteres csúcsnyomaték leadására képes. A zárt kivitelhez képest egy tizeddel gyengébb a gyorsulása, de így is 4,1 másodperc alatt van százon, végsebessége 300 km/h.
Luxusautóhoz méltón elég gazdag az alapfelszereltség, a bőrbelső, az elektromosan állítható ülések, 360 fokos kamera, húszcolos felnik mind-mind beletartoznak, de a Bang&Olufsen BeoSound hifi, a színes övek és a fűthető kormány felárasak. A nyolcrétegű tető 50 km/h-ig nyitható és zárható - kinyitni 14, becsukni 16 másodpercig tart. A tesztek során a tartósságra is nagy hangsúlyt fektettek, nagyjából százezerszer mozgatták meg, ami tízévnyi igénybevételnek felel meg.
A DB11 Volante egyáltalán nem lesz olcsó: egy százas híján 160 ezer fontot kérnek érte, vagyis átszámolva 55 millió forintot.