A7: még mindig a legszebb Audi?
Ismét tanúi lehetünk annak, ahogy a német luxusmárka tervezői valami újat készítenek, lehetőleg úgy, hogy ez senkinek ne tűnjön fel. Az új A7-est látva egyértelmű, hogy egy A7-est látunk, de hogy ez már a második generáció, az leginkább a részletekből derül ki.

Pedig ez nem valami spórolásból elkövetett modellfrissítés. Újak a műszaki alapok, az A8-asból már ismert, vegyes építésű MLB Evo padlólemezre váltottak itt is. Alaposabban megnézve a képeket már egyértelmű, hogy egy közös lemezdarabka nem maradat. Az új A7 tetővonala laposabb ívű, az ablak sziluettje kecsesebb, a túlnyúlásai rövidebbek. Ez egy másik autó, de ezt első pillantásra inkább csak érezni lehet mint biztosan tudni. Az orr-rész persze markánsan új, de csak azért, mert ez az egységes hatszög-hűtőmaszk lényegében kötelező eleme minden új Audinak. A legmarkánsabban az autó hátulján látszik a változtatás szándéka: az egymással középen összekötött, befele keskenyedő hátsó lámpákhoz hasonlót eddig nemigen láttunk az Audi kínálatban – inkább a Lexus IS jut róluk az ember eszébe. Az összhatás mindezzel együtt még mindig a legerőteljesebb az Audik között: az új A7 is igazán látványos darab, sokkal inkább, mint akár az A6-os, akár az A8-as.
Bemutatták az új Audi A8-ast
Eleinte csak hathengeres motorokkal, de az eddigi legfejlettebb robotpilótával érkezik az új csúcsmodell.
Érdekes, hogy bár az Audi általában bőséges motorválasztékot kínál, az A7-est csupán egyetlen motorral kínálják, az A8-asból már ismert 340 lóerős, háromliteres turbómotorral. Az autót ezzel a V6-ossal A7 55 TFSI-nek hívják majd, és a benzinmotoron kívül egy 48 voltos enyhe hibrid rendszert is tartalmaz majd. Ez lehetővé teszi, hogy 55 és 160 km/h között, állandó tempónál a benzinmotor időnként teljesen leálljon – ilyenkor a sebesség tartásához szükséges teljesítményt teljes egészében a kis villanymotor biztosítja. Emellett a stop-start rendszer sem csak álló helyzetben működik: akár 22 km/h-nál leállhat a benzinmotor. A hibrid rendszer az Audi szerint durván 0,7 liter benzint spórolhat meg átlagban. A 4,97 méter hosszú, 1,91 méter széles és 1,42 méter magas autó fogyasztása az NEDC-ciklus szerint 6,8 liter száz kilométeren, szén-dioxid-kibocsátása pedig 154 g/km, ami egy ilyen nagydarab, benzines járműtől kirívóan jó értéknek tűnik.
Azt egyelőre nem tudni, hogy milyen mértékben tervezik később bővíteni a motorválasztékot, de egyáltalán nem lepődnénk meg rajta, ha készítenének belőle V8-as változatot, sőt, szép csendben talán egy dízelt is bevezetnek majd, ha lesz rá igény. Ugyanakkor a többségnek nyilván megfelel majd a háromliteres biturbó hathengeres dinamikája: ezzel is 5,3 másodperc százra gyorsulni, és a végsebességet is elektronika korlátozza 250 km/h-ra.
Az A7 természetesen megkapja az A8 lényeges műszaki újításait. Az összes hagyományos műszert és a legtöbb nyomógombot három képernyő váltja ki itt is, és az A8 vezetés-segítő rendszereit is bevetik az óriás-kupéban. Háromféle csomagot kínálnak majd az autóhoz Park, City és Tour néven: az első automata parkolást, a második városi, a harmadik városon kívüli vezetési segítséget ígér. Aki mindhármat beszerzi, az összesen 39 kisebb-nagyobb vezetést segítő rendszert kap az autójába.
Az A7 55 TFSI Quattro S-Tronic – jelenleg az egyetlen ismert változat ez – jövő februárban érkezik, az ára Németországban 67 800 euró lesz.

Az oldalról ajánljuk
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
