Jelenleg az Audi az egyetlen, amely Level 3-as önvezetést kínál az A8-asban. Ma ez a legfejlettebb, pénzért megvásárolható robotpilóta, még ha csak 60 km/h-ig működik is. A BMW önvezető autókat fejlesztő részlegének első embere szerint ők sokkal előrébb járnak már, igaz, a sorozatgyártású rendszerük még négy évnyire van.
„Néhány éve pontosan ott tartottunk, ahol most az Audi” - mondta Dr. Klaus Büttner, majd hozzátette, ez a fajta kis sebességű önvezető rendszer nem különösebben hasznos, viszont az ő 3-as szintű önvezető autóik már 130 km/h-ig is működnek. Ez persze némiképp alaptalan nagyképűsködésnek tűnhet első hallásra, úgy, hogy Büttner 2021-re ígérte cége első szériagyártásra érett 3-as szintű önvezető autóját, és négy év alatt az Audi simán elérhet szinte bármeddig.
Ám ha nem az ügyetlen gesztust nézzük, hanem a Büttner szavai mögött megbúvó tényeket, akkor kiderül, hogy a BMW-nél olyasmi működik a kísérleti autókban, amit más sem nagyon kínál egyelőre. A Level 3-as önvezetés mellett ráadásul azt mondja, hogy működik Level 4-es tesztautójuk is, ami lényegében beavatkozás nélkül vezet. A két rendszer közt – a szoftveren túl – a legnagyobb eltérés, hogy a Level 4-es tesztjárműben nem kevesebb, mint három lézeres letapogató kerül, míg a Level 3-asba elég a drága érzékelőből egy. Így sejthető, hogy az előbbi eleinte csak a legnagyobb BMW-kbe kerülhet, míg az utóbbival a következő évtized elejére az autóik többségét felszerelhetik.