Ilyen pályán tesztelik az önvezető autókat
Bár lényegében minden autógyárnak van saját, zárt tesztkomplexuma, az ilyesmit ritkán mutogatják kívülállóknak. A Subaru is rendelkezik egy ilyennel: a Japán északi részén, a Bifukában elhelyezkedő, bő 360 hektáros területen még 1995-ben hozták létre a teszt-komplexumot, amelyet most kifejezetten az önvezető járművek tesztje kedvéért egészítettek ki két pályaszakasszal.
A nagyobbik pályarészlet több mint 4 kilométeres, 2x2 sávos autópálya-imitáció, fel- és lehajtókkal. Ezt úgy alakították ki, hogy az amerikai és európai autópályák útviszonyait szimulálhassák rajtuk. Itt tanulhat a robotpilóta előzni, sávot váltani, távolságot tartani, fel- és lehajtani. A másik új pályarész egész más: négyzetes úthálózat körforgalommal, gyalogátkelőkkel, elfogyó sávokkal, amelyekkel az európai városi környezet egy kis részlete szimulálható.
A Subaru jelenleg EyeSight néven kínálja saját vezetés-segítő rendszerét, amelyet 2020-ra automata sávváltó, illetve kereszteződésben is működő baleset-megelőző funkcióval terveznek bővíteni. Alighanem ezek fejlesztésében lesz segítségükre az új tesztpálya-szakasz, amelyet a következő hetekben vesznek használatba.