Így kell használt autót eladni
Van annak előnye, ha valaki egy reklám-zsenivel jár: a megfelelő módon egy rongyosra használt öreg Hondáért is tisztességes összeget lehet kapni.
A sztori elég egyszerűen indult: eladósorba került egy Honda Accord Coupé. Az 1996-os, 141 ezer mérföldet futott autó Amerikában lényegében értéktelen: még ezer dollárt sem feltétlen adnak érte. Ezért a tulajdonos megkérte a barátját, hogy segítsen. Ő pedig segített: olyan reklámfilmet ütött össze alig több, mint egy percben, amilyet sokszor a profi reklámügynökségek sem. Az alkotás őszintén kezdődik: „A barátnőmnek el kell adnia az autóját. Ezért készítettem ezt a reklámot.” Ennek fényében igazán meglepő, amit látunk: tökéletesen kivitelezett és forgatott tv-reklám egy arra egyértelműen érdemtelen tárgyról. „Ez nem egy autó – ez Te vagy. Ez egy életstílus” - szól a narráció, amely angolos humorérzékről tanúskodik. Az igazán zseniális azonban a szlogen a végén: „A luxus egy lelki állapot.”
A reklámfilm természetesen működött: a filléres japán csodára érkezett 150 ezer dolláros, azaz mintegy 40 millió forintos licit is. Túl jól is sikerült a reklám: az eBay részéről csalásnak értékelte az elemző szoftver, így újra meg kellett hirdetni az autót. Ám már a második licit is 4300 dollárnál (bő 1,1 millió forintnál) tartott, amikor utoljára ránéztünk, azaz az erőfeszítés nem vész kárba: a huszonegy éves, kétajtós Accordért normális esetben senki nem adott volna ennyit.