Bemutatták a csúcs-Corvette-et
Ahogy korábban beígérték, a hét végén leleplezték a Corvette legerősebb változatát. Az új változat orrába a Z06-ból már ismert 6,2 literes, kompresszoros V8-as motor átdolgozott, 755 lóerős változata kerül, amellyel ismét a leggyorsabb sportkocsik közé tartozhat a GM kupéja.
Hiába a 105 lóerőnyi teljesítmény-növekedés, az amerikai izom-háborúban még a Challenger Demon révén még mindig a Chrysler vezet. A ZR1 viszont így is bőven többet kínál annál, ami egy jóízű autózáshoz elegendő. A 755 lóerőhöz 968 Nm csúcsnyomaték jár, és az erő hétfokozatú manuális, vagy nyolcsebességes automata váltón keresztül jut el a két hátsó kerékig. Mindezek ismeretében a 337 km/h-s végsebesség nem is tűnik olyan soknak. Ennél talán többet is elérhettek volna, ha ez lett volna a cél, de az autóhoz kifejlesztett aerodinamikai csomag sokkal inkább a leszorítóerő növelését célozza. Az alacsony hátsó szárnyú alapkivitel is 70%-kal több leszorítóerőt termel, mint a Z06, a ZTK Performance csomag pedig még ennél is hatékonyabb, a végsebesség közelében úgy nyomja az útra az autót, mintha 430 kg-mal lenne nehezebb a valós tömegénél.
A ZTK csomag azonban nem csak ennyiből áll: jár hozzá egy garnitúra Michelin Pilot Sport 2 abroncs, és áthangolt Magnetic Ride változó karakterű lengéscsillapítók, amelyek még nagyobb kanyarsebességet tesznek lehetővé. A Chevrolet egyértelműen azoknak szánja a ZR1-et, akik rendszeresen versenypályára vinnék a sporkocsijukat – az óriási első légbeömlők alapján valószínűsíthető, hogy a Z06-ra jellemző túlmelegedési problémákat is sikerült kiküszöbölni az új csúcs-Corvette esetében.
Árat egyelőre nem mondtak, de mivel a forgalmazás csak jövő tavasszal indul, ennek, és a még hiányzó adatoknak a nyilvánosságra hozására bőséggel van még ideje a GM-nek.