Itt az új slágergyanús Volkswagen
Egyelőre csak Brazíliában mutatkozik be a Virtus, amely nem más, mint az egykori Polo Classic távoli utódja. Kisautó-alapú családi szedánt egy ideje már nem forgalmaz a VW Európában, de vannak piacok, ahol mindig volt ilyen modell a kínálatban.
Ilyen Brazília, ahol szinte minden gyártó kínál efféle modellt. A Virtus már nem is egyértelműen kisautó: a tengelytávja 2,65 méter, azaz három centivel hosszabb, mint egy Golfé, a hossza 4,48 méter, a szélessége 1,75 méter, a magassága 1,47 méter, a csomagtere pedig 521 literes, azaz a számok alapján egyértelműen alkalmas első autónak is.
Itt is felbukkant a Volkswagen csoport új benzines alapmotorja, az ezres, turbós háromhengeres, de a brazil változat, amelyet etanol-üzemre is felkészítettek. Az apró TSI motor alkohollal 129 lóerős, benzinnel pedig a nálunk is futó változathoz hasonlóan 115 lóerő a teljesítménye. Nem csoda, hogy egész jól viszi a puttonyos Polót, 9,9 másodperc alatt gyorsítja százra, és 194 km/h-s végsebességet biztosít a számára. Ez az odaát 200 TSI-nek nevezett motor kerül a csúcsváltozatokba hatfokozatú automata váltóüval, az alapkivitelek régimódi 1,6 literes, 16 szelepes szívómotorral és ötfokozatú kézi váltóval készülnek majd.
A Virtus később valószínűleg másutt is megjelenik majd a VW választékban – elsősorban Kínában, Indiában, Oroszországban, Dél-Afrikában, Mexikóban és néhány dél-kelet-ázsiai országban várható, hogy bevezetik – az viszont kevéssé valószínű, hogy Európába is eljut, hisz errefelé a VW csoport Škoda Rapid és a Seat Toledo típusokkal igyekszik kielégíteni azokat, akik hasonló méretű négyajtóst vennének.