Az eVito már meg is rendelhető a Mercedestől, bár a szállításokra közel egy évet kell még várni, és a tiszta furgon messze a legdrágább Vito változatnak ígérkezik.
A Mercedesnél nem komplikálták túl a haszonjárművek villamosítását: egyszerűen elektromos hajtást építettek a Vitóba, pontosan akkora akkumulátorral, amellyel még megfizethető az autó, de már használható hatótáv érhető el vele. Ennek megfelelően a műszaki adatok sem ígérnek semmi kivételeset. A 41,4 kWh-s akkucsomag maximum 150 km-es hatótávolságot jelent a gyáriak szerint, de azt ígérik, hogy száz kilométert minden körülmények közt elmegy a jármű egy töltéssel. A hajtást egy 114 lóerős villanymotor végzi, amely legfeljebb 120 km/h-s végsebességet biztosít a furgonnak, de a gyáriak szerint 80 km/h alatti sebességgel közlekedve jelentősen megnövelhető az eVito hatótávja. Az akkumulátor újratöltése egyébként hat órát vesz igénybe.
Ennek megfelelően az eVito elsősorban lokális terítési feladatokra lehet alkalmas, ahol a megteendő távolság jól kiszámítható, és nem kell attól tartani, hogy elfogy az energia az akkumulátorokból. Az áruszállító Vitók közül messze ez látszik a legdrágábbnak: az alapára 39 990 euró, azaz közel 12,5 millió forint, míg a dízelmotoros változatok ára a magyar képviselet hivatalos árlistája szerint nettó hat, bruttó 7,5 millió forint körül indul, és a legdrágább kivitelek sem kerülnek többe bruttó 11 milliónál.
Az országonként eltérő, beszerzéskor érvényesíthető kedvezmények, illetve az olcsó üzemeltetés persze alakíthatja úgy a költségeket, hogy az árkülönbség hosszabb távon megtérüljön – erre vonatkozóan azonban egyelőre nem közölt adatokat a Mercedes. Az eVito bemutatásával együtt megígérték, hogy 2019-től kapható lesz a Sprinter elektromos kivitele is, és a terveikben szerepel egy elektromos Citan bemutatása is. Ez utóbbi akár már a Sprinter előtt is bemutatkozhat, hisz csupán a már létező Kangoo Z.E.-re kell áttenni a Mercedes hűtőmaszkját.