Mintegy kétszázezer Peugeot-motor készülhet évente Szentgotthárdon a jövőben. Amikor a PSA csoport átvette az Opel irányítását, számos kérdés felmerült, köztük az is, hogy mi lesz a magyarországi üzemmel, amelynek működésébe korábban mi is betekinthettünk. A Les Echos már tudni véli a megoldást.
Jelenleg az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy a PSA nem az eddig is saját kézben lévő, nagyszombati Peugeot-gyárat bővíti erre a célra, hanem egy másik kelet-európai üzembe viszi a motorok gyártását. Erre a célra Szentgotthárd lehet az ideális megoldás, versenyben van azonban a lengyelországi Gliwice is - igaz, utóbbi kisebb kapacitású a magyarnál.
Az már a felvásárlás után is egyértelmű volt, hogy szabadulnának a GM-technikától, és egységesítenének. A General Motors-fejlesztésekért ugyanis továbbra is fizetniük kellene, míg az uniformizálással lejjebb szoríthatók a költségek. Ha a motorgyártást Szlovákiából egy nagyobb kapacitású gyárba helyezik át, azzal értelemszerűen az össztermelést is megnövelhetik. Azaz egyre több autó épülhet az egységes CMP padlólemezre, amely benzines, dízel és elektromos típusok alapját is adhatja.
Egy ilyen váltás persze a szentgotthárdi gyárban is átállást igényelne, de ez lényegében elkerülhetetlen, hiszen a jövőben nemcsak a Peugeot és a Citroen modellek, hanem az Opelek is ugyanarra a platformra épülnek majd - mint ahogy a Crossland X és a Grandland X esetében már most is tapasztalhatjuk.