Indonéziában mutatta be a Toyota az új Rush típust, amely műfajilag szinte besorolhatatlan. Az elődmodell még egy apró terepjáró-szerűség volt, de a modellváltás során rendesen elzsírosodott. Az új modell olyan, mint egy alaposan megemelt egyterű, amire meg is van a magyarázat: be kellett szorítani valahogy egy harmadik üléssort is.
Az új Rush fura arányai mellett a formaterv másodlagos szereplő, de a képek láttán az az érzésünk, a Toyotánál még mindig úgy hiszik, ami szokatlan, az már jó is. Az orr-rész igazi zavaros vonalkavalkád, jó nagy fekete és fémszínű műanyag betétekkel: elég agresszív, de valahogy túl sok mindent zsúfoltak össze ahhoz, hogy bármelyik részlet megragadhasson az ember memóriájában. A végeredmény: egy perccel azután, hogy rápillantottunk, már nem egyszerű felidézni, hogy milyen is az autó.
A karosszéria egyébként nem lehet kicsi, és ez nem csak abból sejthető, hogy hétszemélyes. Adataink nincsenek, de a felnik 16 hüvelykesek, a hasmagasság pedig 22 centi így a képek alapján nagyobbnak saccolnánk, mint a 4,6 méteres RAV4-est. Ehhez képest viccesen kicsinek tűnik az 1,5 literes 2NR-VE kódú motor, amely 104 lóerős, és ötsebességes manuális, vagy négyfokozatú automata váltó jár hozzá.
A Toyota egyébként nem az egyetlen gyártó, amely Indonéziában ilyen fura átmeneti, látszólag mindenre alkalmas magytestű, kis motoros autókat kínál: a Honda Mobilio és BR-V típusai is hasonló szerzetek. Úgy tűnik, Ázsiának azon a felén van igény ilyesmire. Úgy tudjuk, a Toyota Rush nem csak Indonéziában lesz elérhető, de később Indiában is, az viszont nem tűnik valószínűnek, hogy Európában valaha is találkozhatunk vele: mifelénk a C-HR és a RAV4 bőségesen elég ebben a műfajban.