Az már korábban is sejthető volt, hogy a Mercedes elég alaposan belenyúlt a Nissan Navara szerkezetébe, mielőtt X osztályként a nevére vette, és most az EuroNCAP tesztje is ezt támasztja alá. Bár a két autó ugyanott készül, a Mercedesnek nem csak az orrán van plusz egy csillaga, most már az EuroNCAP töréstesztben is.
Az eredményeket alaposabban megnézve az derül ki, hogy bár a két autó nagyon hasonlóan szerepelt a törésteszteken, a hátsó utasok teste jóval kisebb terhelést kap a Mercedesben, és persze az alapfelszereltség részét képező automata vészfék is segített javítani az eredményeken. Emellett javítottak a gyerekülés-rögzítési lehetőségeken is. Így lehetséges, hogy bár a két autó szerkezetileg nem igazán tér el egymástól, az X osztály öt csillagot kapott az EuroNCAP tesztjén, míg a Nissan Navara 2015-ben csak négy csillagra volt jó.
Készül olyan Mercedes típus, amely egy másik gyártótól származik, és lényegében nincs különbség a jelvényeken kívül – ilyen a Renault Kangoo alapjaira épülő Citan – de az X osztály esetében mélyrehatóbbak a változtatások a Nissan Navarához képest. A Mercedes persze így is egy vagyont spórol azon, hogy a pick-up piacra töredék fejlesztési költséggel tudott beszállni a Renault-Nissannal kötött együttműködési szerződés révén, de úgy néz ki, a japán pickup legnagyobb hibáit azért kiigazították.