Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségének (EPA) mérései eddig egész pontosan tükrözték az elektromos autókkal megtehető távolságot, így hivatalosnak tekinthető, hogy a nagy hatótávú Model 3 változat egy töltéssel 500 km-t tehet meg átlagosan.
A mérés során ez az átlag jött ki két eredményből: a városi hatótáv 321,9 mérföld, azaz 518 km lett, autópályán pedig 295,5 mérföldet, azaz 475 km-t tudott megtenni a Model 3. Az EPA emellett valamiféle energia-egyenérték számítással az autó fogyasztását is meghatározta. Még ha ennek látszólag nincs is gyakorlati jelentősége, nyilván akadnak olyan hivatali papírok, amelyeken fel kell tüntetni a fogyasztást, ami itt átlagosan 126 mérföld/gallon, azaz 1,87 liter száz kilométerre. Ezzel a Tesla szoros második a Hyundai Ioniq elektromos változata mögött, amely 136 mérföld/gallonos, azaz 1,73 liter/100 km fogyasztási egyenértéket produkált.
Fontos megjegyezni, hogy a fenti értékek a 75 kWh-s akkumulátorral felszerelt drágább változatra vonatkoznak. Az alapváltozatba 50 kWh-s akkumulátort építenek, amely az ígéretek szerint 300-350 km-es hatótávhoz elegendő. A nagy akkumulátoros Model 3 hatótávban egyébként a korábbi Model S P85D és P90D változatokkal lesz egyenértékű, viszont még mindig jelentősen olcsóbb azoknál.
A nagyobb akkumulátor felára 9000 dollár - közel 2,4 millió forint – lesz, azaz egy ilyen Model 3 ára minimum 44 ezer dollár (napi árfolyamon 11,6 millió forint) míg a legolcsóbb Model S még mindig 70 ezer dollár körüli áron kapható.