Erősebb motort kap a francia Opel
A Peugeot csoport nem hagyott túl sok motort a kínálatában, de a francia gyártónál készülő Grandland X-ben használt 1,2 literes háromhengeres benzines turbómotornál és 1,6 literes dízelnél azért akad a palettán izmosabb motor is. Például a kétliteres, 177 lóerős dízel, amely hamarosan az Opel-emblémás modellbe is bekerül.
A Grandland X nem kisméretű autó, meglepő is volt, hogy az 1,4 tonnás szabadidő-autót csak 120 lóerős dízel és 130 lovas benzinmotorral kezdték gyártani. Különösen Németországban lett volna komoly hátrány az erősebb motorok hiánya, ahol a sebességkorlátozás nélküli autópálya-szakaszok miatt az átlagosnál lényegesebb a vevők egy jelentős része számára, hogy az autó ne csak 130 km/h-ig rendelkezzen tűrhető dinamikával.
A megoldás most érkezett meg, bár nem egyértelmű, hogy tényleg a 177 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú turbódízel bevetése tényleg a legjobb ötlet most, hogy meredeken zuhannak a dízel-eladások egész Európában. Mindenesetre ezzel a motorral már kicsit sem tűnik lomhának a Grandland X: 9,1 másodperces gyorsulási idő százra átlagos érték, a 214 km/h-s végsebesség egy ilyen magas építésű és nagy homlokfelületű autótól pedig bőségesen elégnek látszik. Mindehhez 5 literes átlagfogyasztást ígérnek, ami egy dízelmotor esetében nem is feltétlenül túlzó érték.
Így már csak egyetlen motor akad, amelyet a Peugeot még nem vetett be az általa gyártott két Opel valamelyikében: az 1,6 literes turbós négyhengeres, amely eredendően a BMW-vel való együttműködésből maradt meg. Ám ha a dízelek iránti kereslet tovább csökken, akkor ennek a bevetését sem lehet majd elkerülni.