A Tesla felszív minden lítium-akkumulátort
Egy koreai oldal, az Etnews híre szerint pillanatnyilag világméretű hiány van hengeres Li-ion akkumulátor-cellából, és ezért állítólag a Tesla a felelős. A hír szerint a 18650-es és 21700-as méretű akkumulátorokat mind felszívja a kaliforniai villanyautó-gyártó.
A különös az egészben az, hogy nem csak a Tesla partnere, a Panasonic kapacitása telt be, de úgy néz ki, a három másik akkugyártó óriás, az LG Chemicals, a Murata és a Samsung SDI celláiból is hiány alakult ki. Az Etnews szerint ennek részben az az oka, hogy a Tesla Gigafactory termelése messze elmarad attól, amit korábban ígértek, így a hiányzó akkumulátorokat most a piacról próbálja pótolni a gyártó.
Az ilyen hengeres Li-ion cellákat eddig jellemzően hordozható számítógépekben és akkumulátoros háztartási berendezésekben, valamint szerszámgépekben alkalmazták, a leggyakrabban 2-12 cellából álló csomagokba rendezve. A gyártói kapacitás is ezeknek az igényeknek megfelelően alakult ki, egy autó akkumulátorcsomagja viszont cellák ezreiből áll. Ahogy korábban már többen is figyelmeztettek rá, az elektromos autók gyártása ennek megfelelően hatalmas kapacitás-bővítést tenne szükségessé, amely ugyan megindult, de messze nem olyan tempóban, mint amire szükség volna a villanyautókra való áttéréshez.
Ha valóban a Tesla okozza a hiányt, akkor is valószínű, hogy csak átmeneti problémáról lehet szó. Az igazi probléma akkor jelentkezik majd, ha 2020 környékén a többi autógyártó is megjelenik saját elektromos modelljeivel: az valóban tartós vákuumot okozhat a piacon, ha a gyártók nem készülnek fel rá.