A problémát állítólag az Avensis gyenge eladásai okozzák: tavaly nem érték el a 35 ezret, ekkora eladásokért pedig nem érdemes kifejleszteni az utódot. A legfrissebb pletykák szerint erre lehet megoldás a Camry, amely Észak-Amerikában máig slágermodell: odaát egy hónap alatt fogy belőle annyi, mint Avensisből egész Európában egy év alatt.
![](https://kep.index.hu/1/0/1899/18995/189959/18995953_85dffe9727d404c0d54d1e3ac5fa56d2_wm.jpg)
Az Egyesült Államokban jelenleg forgalmazott Camry, az XV70 jelzésű modell méretben is megfelelhet az igényeknek: a maga 4,88 méteres hosszával semmiképp sem lógna ki az európai középkategóriás modellek közül. Az egyetlen problémát a megfelelő hajtás-kínálat hiánya okozhatja. Észak-Amerikában 2,5 literes négyhengeres és 3,5 literes V6-os benzinmotorokkal árulják, illetve van a típusnak egy hibrid változata is, amelybe szintén 2,5 literes benzines szívómotort építenek. Ahhoz, hogy Európában is versenyképes legyen, kisebb motorokra lenne szükség.
![](https://kep.index.hu/1/0/1899/18995/189959/18995979_65a9fea246775a77c91057e40ed41e86_wm.jpg)
A jelenlegi Avensis generáció mindenesetre nem lehet túl hosszú életű: 2012 óta van piacon, így jövőre, de legkésőbb 2019-ben biztosan kikerül a kínálatból, és jelenleg úgy tűnik, a Toyota nem tervez neki közvetlen utódot.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)