Távozik a Mercedes vezére
Meglepő hír, hogy Dieter Zetsche, aki a Mercedes lojális munkatársa volt 1976 óta, és 11 éve vezeti a Daimler AG-t meglehetős sikerrel, jövőre beül a TUI Group felügyelőbizottságának elnöki székébe. A Mercedesnél a szerződése 2019-ben jár le, de úgy tűnik, ezt már nem szándékozik meghosszabbítani.

A turisztikai óriás jelenlegi elnöke, Dr. Klaus Mangold, aki 1995 és 2003 között szintén vezette a Daimler AG jogelődjét, a DaimlerChryslert, a visszavonulását tervezi, és saját utódjának Dr. Zetschét ajánlotta, aki, úgy néz ki, el is fogadta a lehetőséget. A 74 éves Mangold várhatóan fokozatosan adja majd át a felügyelőbizottsági elnökséget Dr. Zetschének, mielőtt 2018 végén visszavonulna. Már februárban elfoglalhat egy helyet a TUI felügyelőbizottságában, az elnöki posztot viszont csak jövő októberben veheti át.
Zetsche utódlásáról a Daimlernél keveset tudunk, de az biztos, hogy a jelenlegi szerződése 2019 decemberéig érvényes, így a vezetés átadására van még ideje. Jelenleg két embert tartanak a legesélyesebbnek az utódjaként, Bodo Uebbert, a Daimler pénzügyi igazgatóját, illetve Ola Kalleniust, a fejlesztési részleg első emberét.
A váltás azért is meglepő, mert Zetsche 1976-ban kezdett a Mercedes kutatás-fejlesztési részlegén dolgozni, és azóta lépdelt felfelé a céges ranglétrán. Több ország vezérképviseletének vezetője volt, míg 1998-ban be nem választották a cég igazgatótanácsába. A csúcsra a Chrysler juttatta, amelyet 2000 és 2005 között vezetett, majd Jürgen Schrempp távozása után vette át a teljes cégcsoport irányítását. Zetsche alatt új irányt vett a Mercedes fejlődése: a Chryslertől és a Mitsubishitől, majd a Maybach márkától megszabadulva a cég saját kínálatának fejlesztésére kezdett koncentrálni, és a fronthajtású kínálat bővítésével sikerült ismét a prémium-szegmens legnagyobb márkájává tenni a Mercedest.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
