2017.12.19. 06:09

A BMW lehet Kína kedvenc prémiummárkája az év eddigi eladási adatai alapján. 2017 első tizenegy hónapjában 15 százalékos növekedést könyvelhettek el 2016 azonos időszakához képest. Novemberrel bezárólag összesen mintegy 542 ezer autót adtak el az országban, így az Audi elé kerültek.

BMW-Sales-China-2

 

A tavalyihoz képest ugyanis az Audi értékesítési számai 2,1 százalékkal visszaestek, most 528 ezernél tartanak. Ez azt jelenti, hogy nemcsak a BMW, hanem a Mercedes-Benz is megelőzte őket (539 ezer példány). Az év utolsó heteiben már nem túl valószínű, hogy nagyot fordulna a helyzet, így a bajorok már kezdhetnek örülni annak, hogy egy ennyire fontos piacon behúzzák az elsőséget.

A német prémiummárkáknak ugyanis nagyon fontos a kínai jelenlét – ez nem is csoda, hiszen hatalmas piacról van szó. Nem véletlen például az sem, hogy a BMW a Great Wall Motorsszal folytat tárgyalásokat egy vegyesvállalat létrehozásáról és a helyi gyártásról. Konkrétumokat egyik fél sem árult el, de elemzők szerint új márkanév alatt készíthetnek majd közös villanyautókat.