Nem megy a bolt, megnyújtja a szünetet a Maserati
A megszokottnál hosszabb szünetet tartanak a Maserati gyárai – legalábbis ezt jósolják a belső információkra hivatkozó források. Egy neve elhallgatását kérő informátor pontos dátumokkal is szolgált az Automotive News Europe-nak. Az ok egyszerű: csökkent a kereslet az új Maseratikra, így nem duzzasztanák tovább a készleteket.
Az információk két, Maserati-dolgozókat képviselő szakszervezettől származnak. Ezek alapján a Ghiblit gyártó grugliascói üzem a december 15-i zárástól egészen január 15-ig áll majd. A torinói Mirafiori gyáregységben, ahol a Levante SUV készül (az Alfa Romeo Mito mellett) december 20. volt az utolsó idei munkanap, és várhatóan szintén január 15-ig húzták le a rolót. Modenában a hírek szerint január nyolcadikáig pihentetik a Granturismo és a Grancabrio gyártását.
A kereslet visszaesésének több oka is lehet. Az egyik az a kínai intézkedés, amely szerint az ottani kereskedésekben nem halmozhatnak fel készleteket a gyártók. De nemcsak a Távol-Keleten, hanem az Egyesült Államokban is kevesebb Maseratit sikerült eladni, ezzel pedig máris két nagyon jelentős piacon mutat gyengélkedést az olasz luxusmárka.
A Maseratit is soraiban tudó Fiat Chrysler Automobiles vállalatcsoport első embere, Sergio Marchionne nemrég még optimistán tervezett: szerinte 2018-ban már meglehetett volna a 75 ezer eladott autó. Ehhez képest 2017-re a szakszervezeti képviselők 43 ezer, az elemzők 53 ezer darabos értékesítést látnak reálisnak. Bár mindkét szám előrelépés lenne a tavalyihoz képest, a 75 ezertől még nagyon messze vannak, tizenkét hónap alatt aligha lehet ekkorát robbantani.