Egyre közeleg az új Mercedes A osztály bemutatója, nem kell már sokat várni, 2018 márciusában, a Genfi autószalonon leplezik le. Most a fejlesztést vezető Jochen Eck nyilatkozott arról, hogy milyen motorokkal lesz elérhető az új kompakt.
Kilenc hajtáslánccal lehet majd megvásárolni az autót, de ezek közül lesz, amely több teljesítmény szinttel készül, így tizenegy variánssal kerül a szalonokba az A Merci. Az 1,3-as turbós-benzines közös fejlesztés a Renault-val, a Scenicben már kapható is. Szintén francia-származék az 1,5-ös (dci) dízel, ez az A160d-be kerül majd. Természetesen nem maradhat el a plug-in hibrid változat sem, ahogy készül teljesen elektromos is.
Két teljesítményorientált változat is készül: az A45 AMG megmarad a kétliteres turbómotorral, de már 400 lóerő feletti teljesítménnyel, és érkezik egy A35 AMG is. Ez szintén a kétliteres motor köré épül majd, viszont visszafogottabb, 300 lóerő körüli teljesítménnyel, és szolidabb árképzéssel.
Az is kiderült, hogy az A Merci újragondolt zaj- és rezgéscsillapítást kap, így vélhetően javul majd az utastér zajkomfortja. További érdekesség, hogy az A osztály ezentúl kétféle hátsó futóművel érkezik, a szerényebb kivitelek hagyományos, torziós híddal, míg a komolyabban motorizált autók többlengőkaros, független futóművet kapnak. Három hónap múlva minden kiderül.