A pickupok nemrég még egyszerű célszerszámok voltak – a Toyota Hilux is azzal szerzett magának nevet, hogy elpusztíthatatlan kelléke az afrikai falvak, a közel-keleti terrorszervezetek és a latin-amerikai pampák hétköznapjainak. Ám mostanra megérkezett a luxuskivitelű konkurencia, és úgy látszik a Mercedes X osztály és a VW Amarok csak hathengeres dízelmotorral gyártott változata a japánokat is lépéskényszerbe hozza.
Egyelőre ugyan csak az ausztrál Toyota képviselet említette a tervet, hogy a Hiluxból készítenének egy még bőségesebben felszerelt, igényesebb belső kialakítású változatot. Az ok egyszerű: most is a legdrágább kivitelből fogy a legnagyobb mennyiség, és a német konkurencia sikerei is azt jelzik, hogy az ár nemigen számít a közönségnek. Az új változat várhatóan az idei modellfrissítéssel együtt érkezik, amely a hűtőrács és az orr-rész cseréjében merül ki, és bár a felszereltsége fényűzőbb lesz, úgy tudjuk, erősebb motort egyelőre nem terveznek bemutatni a luxus-Hilux számára.
Úgy látszik, az autógyártók az utóbbi években meglátták a lehetőséget a pickup piacban, és ez egyben a kereslet jellegét is elkezdte megváltoztatni. Európában, Észak-Amerikában, Dél-Kelet-Ázsia egyes országaiban és Kínában is növekvőben van a drágább platós modellek eladásai, így várható, hogy a jövőben egyre több ilyen, gazdagon felszerelt változat lát napvilágot.