EMotion: a villanyautók Lamborghinije?
A Fisker annak idején nagyjából ugyanakkor kezdett sportos hibrid négyajtósa, a Karma gyártásába, amikor a Tesla Model S is piacra került. Ám a cég még azelőtt kifogyott a pénzből, hogy kiderült volna, a piac befogadja-e a látványos, de komplikált modellt. Azóta a Tesla befutott, Henrik Fisker pedig újra próbálkozik egy másik típussal, amely sokkal inkább a Model S receptjét követi.
Az EMotion létezéséről már korábban is hallhattunk, de a hivatalos világpremier ideje csak most jött el. A CES-en, Las Vegasban rántották le a leplet az új Fisker modellről, amely még radikálisabban néz ki, mint a korábbi Karma. Négy ajtaja mind felfelé nyílik, és négy személy fér az autó négy különálló ülésébe. A lendületes ívű tető igazán alacsonyra került, a tengelytáv viszonylag hosszú, a túlnyúlások viszont meglepően rövidek elöl és hátul is. Az összkép lendületes és elegáns – igazi Fisker forma – bár az kérdéses, hogy mekkora használati értéke lehet egy efféle járműnek, amelyben aligha fér el tisztességes méretű csomagtartó.
Érdekes, hogy a bemutató kapcsán alig árultak el valamit a hajtásláncról. Csak annyi biztos, hogy az LG Chem akkucsomagját használják, akár a Chevrolet Bolt és az Opel Ampera-e, és 640 km feletti hatótávot ígérnek egy töltéssel, többet, mint amennyit a Tesla Model S legdrágább változata tud. Ezt az akkumulátort azonban csak átmeneti megoldásnak szánják: állítólag már dolgoznak egyfajta szilárd elektrolitos akkumulátoron, amelytől 800 km hatótávot és sokkal rövidebb töltési időt várnak.
A Teslára nézve persze nem igazán veszélyes a Fisker, legalábbis az ára alapján semmiképp. Az EMotion, amelyről egyelőre azt sem tudni, hogy hol fog készülni, 129 ezer dollárba kerül majd extrák nélkül, ami több mint 33 millió forintnak felel meg. Ráadásul a sorozatgyártást csak 2019-re ígérik, márpedig akkorra a nagyobb autógyártók is elkészülnek saját luxus-villanyautóikkal, és erősen kérdéses, hogy a Fisker versenyképes lehet-e mondjuk egy Porsche Mission-E-vel vagy Jaguar I-Pace-szel szemben.