Ezek voltak 2017 legbiztonságosabb autói
Az önmagában már nem mond sokat, hogy hány csillagot kap az összesítésben egy-egy típus az EuroNCAP töréstesztjein, hisz a vizsgált autók egy jelentős része megszerzi az ötcsillagos minősítést. Ezért a szervezet ezek közül is kiválogatta a legjobbakat, és hat kategóriában kiosztották a Best in Class 2017 díjakat.
A kisautók közül az EuroNCAP tesztjein a Volkswagen Polo bizonyult a legjobbnak, a kis családi autók közt a Subaru Impreza/XV-nek ítélték a díjat, a legbiztonságosabb kis terepjáró a Volkswagen T-Roc, a legjobb kis egyterű a Opel Crossland X lett, a nagy terepjárók közül a Volvo XC60-ast, a luxusautók közt pedig a Volkswagen Arteont találták a kategória legjobbjának.
Az EuroNCAP főtitkára 2017 legfontosabb eredményeként azt emelte ki, hogy igen gyorsan elkezdtek elterjedni a gyalogosfelismerésre is képes automata vészfék-rendszerek, amelyeket 2016-ban kezdett tesztelni a szervezet. Jelenleg ezek már a vizsgált új típusok 62%-ába kerülnek be az alapfelszerelés részeként, és a további 20%-hoz érhetők el felárért. Michiel van Ratingen azt is üdvözölte, hogy a sebességkorlátozásokat jelző, vagy sebességkorlátozó rendszerek még szélesebb körben elérhetők: az autók 92%-ához kínálnak ilyet, és a 82%-uk esetében része az alapfelszereltségnek.
Az az adatok alapján egyértelműnek látszik, hogy az autógyártók számára csaknem megkerülhetetlenné vált az EuroNCAP. Az Európában tavaly bemutatott típusok mintegy 94%-át alávetették a szervezet tesztjeinek, és 76%-uk szerzett öt csillagot. A szervezet jelenlegi törekvései azonban arra mutatnak, hogy ez az arány a jövőben csökkenni fog, mivel tavaly végrehajtották az első újrateszteléseket. Vizsgálták többek közt azt a Fiat Puntót, amely 2005-ben öt csillagot kapott, ám tizenkét év után szabályosan megbukott.