Az LF-1 Limitless tanulmány egyelőre csak formatanulmány, de nem nehéz belelátni a Lexus következő luxus-terepjáróját. Ha valóban ilyen lesz az LX utódja, az a hagyományokkal való teljes szakítást jelenti, méghozzá olyan szakítást, ami új híveket szerezhet a Toyota luxusmárkájának.

A Lexus legnagyobb terepjárója, az LX eddig nem volt sokkal több, mint egy óvatosan átrajzolt Toyota Land Cruiser – annak is a nagyobbik változata – ám a masszív terepjáró még alaposan feldíszítve sem az a fajta luxusautó, ami versenyezhet a német óriás-SUV-okkal. Az LF-1 sokkal inkább látszik közúti óriásnak: bő öt méter hosszú (5014 mm) és közel két méter széles (1986 mm), viszont a magassága csupán 1,605 méter, azaz nagyobb alapterületű, de alacsonyabb az LX-nél. Ennek megfelelően az arányai is személyautósabbak, sőt, az elegáns, már-már kupékat idéző tető- és ablakvonal alapján azt mondanánk, ebben a méretben a legdinamikusabb kiállású autó lehetne az LF-1, ha a szériagyártása mellett döntene a Toyota vezetése. Erre egyébként minden esélye meg is van, legalábbis azok után, hogy a végleges Lexus LC 500-as és a Toyota C-HR is csaknem ugyanolyan lett, mint amilyennek tanulmányként megismertük.
Vannak persze olyan részletek, amelyek aligha juthatnak túl a tanulmány-fázison. Ilyen a futurisztikus műszerfal, az indokolhatatlanul nagy felnigarnitúra, a szinte teljesen elrejtett fényszórók, vagy épp a szigorúan kétszemélyes hátsó üléssor, amiről már rég kiderült, hogy a legdrágább luxusautókban sem kedvelik a vásárlók. Az az érzésünk, még az autó orr-kialakításán is érdemes lenne dolgozni egy keveset – szemből az összkép valahogy túl idegenszerű, túl komplikált – de az LF-1 Limitless ígéretes próbálkozás: olyan típus, amely egyszerre lehet ellenfele a német konkurencia nagy SUV-jainak, és azok kupétetős változatainak is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
