Az LF-1 Limitless tanulmány egyelőre csak formatanulmány, de nem nehéz belelátni a Lexus következő luxus-terepjáróját. Ha valóban ilyen lesz az LX utódja, az a hagyományokkal való teljes szakítást jelenti, méghozzá olyan szakítást, ami új híveket szerezhet a Toyota luxusmárkájának.
A Lexus legnagyobb terepjárója, az LX eddig nem volt sokkal több, mint egy óvatosan átrajzolt Toyota Land Cruiser – annak is a nagyobbik változata – ám a masszív terepjáró még alaposan feldíszítve sem az a fajta luxusautó, ami versenyezhet a német óriás-SUV-okkal. Az LF-1 sokkal inkább látszik közúti óriásnak: bő öt méter hosszú (5014 mm) és közel két méter széles (1986 mm), viszont a magassága csupán 1,605 méter, azaz nagyobb alapterületű, de alacsonyabb az LX-nél. Ennek megfelelően az arányai is személyautósabbak, sőt, az elegáns, már-már kupékat idéző tető- és ablakvonal alapján azt mondanánk, ebben a méretben a legdinamikusabb kiállású autó lehetne az LF-1, ha a szériagyártása mellett döntene a Toyota vezetése. Erre egyébként minden esélye meg is van, legalábbis azok után, hogy a végleges Lexus LC 500-as és a Toyota C-HR is csaknem ugyanolyan lett, mint amilyennek tanulmányként megismertük.
Vannak persze olyan részletek, amelyek aligha juthatnak túl a tanulmány-fázison. Ilyen a futurisztikus műszerfal, az indokolhatatlanul nagy felnigarnitúra, a szinte teljesen elrejtett fényszórók, vagy épp a szigorúan kétszemélyes hátsó üléssor, amiről már rég kiderült, hogy a legdrágább luxusautókban sem kedvelik a vásárlók. Az az érzésünk, még az autó orr-kialakításán is érdemes lenne dolgozni egy keveset – szemből az összkép valahogy túl idegenszerű, túl komplikált – de az LF-1 Limitless ígéretes próbálkozás: olyan típus, amely egyszerre lehet ellenfele a német konkurencia nagy SUV-jainak, és azok kupétetős változatainak is.